بالاترین میزان خرید گندم نسبت به سالهای گذشته اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری؛ از تاریخ 9 خرداد آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان مازندران تاکنون میزان 116 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شد.

ملک ،مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: با این میزان خرید رکورد خرید تضمینی گندم در استان مازندران نسبت به سالهای گذشته شکست.

رمضانعلی ملک افزود : این در حالی است که نزدیکترین مقدار گندم خریداری شده نسبت به این میزان مربوط به سال 1388 با حدود خرید 112 هزارتن گندم رقم خورده بود.

وی به پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان اشاره کرد و گفت : با توجه به افزایش بی سابقه میزان خرید گندم از کشاورزان استان ، مبالغ پرداخت شده به آنها از طریق بانک کشاورزی نیز رکورد شکنی کرد و به بالاترین میزان خود رسید.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 افزود: تاکنون بیش از 892 میلیارد ریال به عنوان وجه گندم تحویلی به کشاورزان استان پرداخت شد.

ملک با اشاره به اینکه رطوبت گندم های خریداری شده امسال نیز بسیار پایین است ، یادآور شد: گندم های ذخیره شده در مراکز خرید به لطف باران خوب هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت نسبت به سالهای گذشته بسیار مطلوب است.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.