رهبران اتحادیه اروپا برای نخستین بار از احتمال خروج یونان از حوزه یورو سخن به میان آوردند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، رهبران اتحادیه اروپا اعلام کردند در صورت به توافق نرسیدن با یونان، خروج این کشور از حوزه یورو محتمل خواهد بود. این نخستین بار است که از زمان آغاز مذاکرات درباره بحران بدهی یونان رهبران اتحادیه اروپا با چنین صراحتی از خروج این کشور از حوزه یورو -- آن هم در صورت شکست مذاکرات -- سخن به میان می آورند. 

این در حالیست که مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا بر باقی ماندن یونان در حوزه یورو آن هم به عنوان طرح "A” تاکید دارند. 

اظهارات مقامات اتحادیه اروپا مبنی بر احتمال خروج یونان از حوزه یورو حاوی یک پیام واضح  است: شکست در مذاکرات می تواند نرخ های ثابت ارز در معاهدات اتحادیه اروپا را به نرخ های قابل تغییر ارز تبدیل کند. 

 آتن در بازپرداخت قروض خود به اتحادیه اروپا به شدت دچار مشکل است و صندوق بین‌المللی پول از اواسط سال گذشته هیچ بازپرداختی در ازای کمک‌های مالی اعطا شده به یونان دریافت نکرده است. حتی اگر این ترشرویی ها خطاب به یونان برای بازپرداخت وام های کمکی به نتیجه‌ای منجر نشود، باز هم این کشور باید به بازپرداخت کمک‌های مالی خود متعهد باشد. موضوعی که احتمالاً اقتصاد شکننده آن را تا دهه ها تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ تا زمانی که در این زمینه توافقی محکم حاصل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار