به دنبال ناموفق بودن مذاکرات یونان با وام دهندگان و حاصل نشدن توافق نهایی، امروز شاخص سهام در بازارهای آسیا و یورو با کاهش ارزش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، امروز دوشنبه شاخص سهام در بازارهای آسیا و یورو با کاهش ارزش همراه بود. این تنزل به دنبال ناموفق بودن مذاکرات یونان با وام دهندگان و حاصل نشدن توافق نهایی اتفاق افتاد. 

مقامات اتحادیه اروپا با انتقاد از ناکام ماندن مذاکرات در آتن اعلام کردند هیچ امتیاز جدیدی برای کمک به بازپرداخت مبلغ 1.79 میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول در نظر گرفته نشده است.
اوایل امروز ارزش یورو در برابر ین 0.4 درصد تنزل کرد. شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه درخارج از ژاپن و شاخص سهام ژاپن نیز با کاهش 0.4 درصدی روبرو شدند.

یونان 4 ماه است با وام دهندگان مذاکره می کند؛ ولی این مذاکرات تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است. اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول پرداخت آخرین مرحله وام 130 میلیارد یورویی و کمک های بعدی خود را منوط به کاهش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان، واگذاری تعداد زیادی از شرکت های دولتی به بخش خصوصی و افزایش مالیات کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار