معاون فرهنگی شهردار تبریز گفت: بازیهای بومی به صورت محله ای آغاز شده و پس از ماه مبارک رمضان نیز به صورت جدی تر دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ حجت الاسلام حمیدی امروز در دیدار با جمعی از مدیران دانشگاهی و آموزش و پرورش در تبریز خواستار همکاری و تعامل فرهنگی و خدماتی بین شهرداری و دستگاه های دولتی شد.

وی بیان کرد: امسال جمع آوری آثار کودکان و نوجوانان در موضوعات مختلف در تابستان صورت می گیرد تا آثار آماتور جمع آوری شده و مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدی با اشاره به برنامه های تجمعی در تابستان گفت: بازیهای بومی به صورت محله ای آغاز شده و پس از ماه مبارک رمضان نیز به صورت جدی تر دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار تبریز بر انتقال آداب میهمان داری و عفاف و حجاب در میان کودکان تاکید کرد و گفت: امسال در 12 نقطه شهر تبریز این برنامه ها با حضور مربیان فرهنگی و نیز کارشناسان حوزوی انجام می‌شود.

وی گفت: تبریز گردی برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان امسال در فصل تابستان صورت می گیرد و برنامه های تابستانی از 6 تیرماه به صورت هماهنگ و کامل اجرایی می‌شود.

حمیدی بیان کرد: شهرداری تبریز آماده است تا با انعقاد تفاهم نامه با ادارات مختلف در زمینه اوقات فراغت کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی یادآورشد: شهرداری تبریز سال گذشته برای 120 هزار نفر برنامه های اوقات فراغت را اجرا نمود و امسال نیز آماده است تا با استفاده از ظرفیتهای خود همکاری مطلوبی با آموزش و پرورش داشته باشد.

 حسین پور فیض ، رئیس پارک علمی و فناوری استان نیز در این جلسه گفت: بازدید از مراکز دانشگاهی با توجه به وجود 300 مرکز آزمایشگاهی در تبریز برای دانش آموزان مهیا شود.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز و علوم پزشکی داراری امکانات رفاهی و خدماتی خوبی هستند و استفاده از این امکانات برای دانش آموزان می تواند مفید و موثر باشد.

حسین پور فیضی یادآور شد: آشنایی دانش آموزان با دانشگاه می تواند برای آنان یک عامل تشویق کننده برای ورود به دانشگاه و علم آموزی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت علمی و تولید در استان تاکید کرد: داشته های خوبی در استان داریم که می توانیم فرزندانمان را با آن آشنا کنیم و آشنا بودن با این مراکز به افزایش اعتماد به نفس اجتماعی آنان منجر شود.

وی گفت:پارک علم و فناوری تبریز آماده است تا روزانه برای 50 نفر از دانش آموزان خدمات بازدیدی ارائه کند و دانش آموزان با داشته های علمی و فناوری این مرکز آشنا شوند.

انتهای پیام/د

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.