مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت : جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی روستایی و بازیهای بومی و محلی سراسری آذربایجانشرقی سال 94 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،اسبقیان در مجمع انتخابات هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی استان افزود : 2 نیاز مهم در ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان در سال 94 دیده می شود که برای اجرای آن نیاز به تلاش و همت مضاعف است یکی برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی روستایی و بازیهای بومی و محلی سراسری آذربایجانشرقی که در طول سال برای در جریان بودن رقابتهای ورزشی در روستاهها در تمامی فصول در سال 94 اجرایی و برگزار خواهد شد.
وی افزود : در این دوره از جشنواره شهرستانها در 8 الی 12 رشته ورزشی بر اساس توانمندی و آمایش سرزمینی با هم در طول سال رقابت میکنند تا روستاییان و جوانان همواره در کوران رقابتها باشند.

اسبقیان تصریح کرد : دومین برنامه رهبردی در بخش ورزش روستایی برگزاری کلاسهای مربیگری و ارتقاء سطح مربیان که از خواسته های ورزش روستایی است.

وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد ورزش استان گفت : در تمامی شاخص ها نسبت به سال گذشته با رشد و سیر صعودی روبرو هستیم که این نوید روزهای پربارتری را برای ورزش استان می دهد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ادامه این مجمع گفت : توسعه ورزش‌های روستایی و بازیهای بومی و محلی تحولی نوین در ورزش استان را به دنبال دارد و توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی و همگانی در کنار فرهنگ اسلامی مقدس ورزش استان است.

وی بیان داشت : استعدادهای ناب و خوبی با پتانسیل های بالا در روستاهها موجود است و دهیاری و شوراها در واگذاری زمین به ورزش پیشتاز هستند ومیتوان با اعتبار اندک مجموعه های ورزشی روباز برای روستاییان ساخت.

وی تصریح کرد: توسعه ورزش‌های روستایی و بازیهای بومی و محلی  سرآغاز تحولی نوین دربخش‌های مختلف ورزش در راستای اجرای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

وی افزود : برنامه ريزي در جهت احيا و ترويج ورزشهاي سنتي و بازيهاي بومي و محلي با تبيين كاركردهاي علمي آنها و فراهم نمودن زمينه لازم در جهت فرا ملي نمودن آنها و برنامه ريزي در جهت ترويج و اشاعه تعداد مشخصي از ورزشهاي كلاسيـك كه با فعاليتـهاي روز مره روستائيان سنخيت و ارتباط نزديك دارد با رويكرد همگاني نمودن آنها دیگر هدف اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.
 
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.