سردار رحیمی خبر داد

17 باند خطرناک سیستان و بلوچستان منهدم شد/ 861 تبهکار حرفه‌ای دستگیر شدند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام 17 باند و کشف 24 تن مواد مخدر در این استان خبر داد.

17 باند خطرناک سیستان و بلوچستان منهدم شد/ 861 تبهکار حرفه‌ای دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین رحیمی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در سه ماهه امسال پرداخت و اظهار داشت: در سه ماهه امسال 17 باند بزرگ و مهم در سیستان و بلوچستان منهدم شده است که در این زمینه یک‌هزار و 11 مورد عملیات کوچک و بزرگ توسط نیروی انتظامی با موضوع مواد مخدر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مواد مخدر امسال نیروی انتظامی 24 تن مواد مخدر کشف کرده است که بالغ بر 200 درصد رشد را نشان می‌دهد، ادامه داد: همچنین 40 قبضه انواع سلاح جنگی و غیره در عملیات‌های مختلف از قاچاقچیان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف 153 دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان مواد مخدر در مدت فوق خبر داد و گفت: 861 نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند، همچنین هیچ نیرویی در عملیات‌های این مدت به شهادت نرسیده است.

این مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی در تمامی شاخص‌ها در سال 93 افزایش داشته است حتی در سه ماهه امسال نیز عملکرد بسیار خوبی داشته به گونه‌ای که 58 درصد در زمینه سرقت‌ها، 116 درصد دستگیری قاتلان و کشف قاتل و 40 درصد در کشف آدم‌ربایی افزایش عملکرد داشته است.

وی افزود: در مدت فوق 431 درصد افزایش دستگیری سارقان مسلح و 193 درصد افزایش در حوزه دستگیری جاعلان و کلاه‌برداران داشته‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه قاچاق سوخت، امسال یک میلیون و 200 هزار لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان کشف که در این زمینه نیز 100 درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم، اضافه کرد: در سال جاری سه باند شبکه‌های هرمی متلاشی و هشت نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام سه باند حرفه‌ای سرقت به عنف خبر داد و گفت: هشت نفر در این زمینه دستگیر که تا کنون به 117 فقره سرقت به عنف اعتراف کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: دستگیری باند سارقان داخل خودرو نیز از دیگر عملکرد مأموران انتظامی سیستان و بلوچستان است که مجرمان به 100 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و شیوه آنها به این طریق بود که به عنوان مسافر خودروهای مختلف را دربست کرده و به محض رسیدن به مکان‌های خلوت اقدام به زورگیری و ربودن خودرو می‌کردند.

وی از اجرای طرح امنیت و آرامش در 70 نقطه از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: جاده‌های سیستان و بلوچستان فقیرترین، بدترین و طولانی‌ترین جاده‌های کشور بوده که مورد بی‌مهری مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته‌اند.

رحیمی از کشف 45 مورد وقوع جرم در حوزه فضای سایبری خبر داد که با هوشیاری و دقت پلیس فتا کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان سلاح‌های غیرمجاز را عامل مهمی در ناامنی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: ما به عنوان مأموران نیروی انتظامی در حوزه برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز بدون اغماض برخورد می‌کنیم و در این زمینه نیز در سه ماهه امسال 77 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

این مسئول زمینه بسیاری از ناامنی‌های سیستان و بلوچستان را سلاح‌های غیرمجاز و مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اگر این دو معضل را از این استان کم کنیم، سرانه وقوع جرم در این منطقه نسبت به کل کشور کمتر است.

وی از اجرای طرح امنیتی به ویژه برای زاهدان، در سه لایه داخل شهر، حاشیه شهر و 20 کیلومتر مانده به شهر خبر داد و گفت: این طرح در حوزه شهرستان‌های مهم استان از جمله ایرانشهر در حال اجرا قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار