واردات نفت خام چین از ایران در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) به پایین‌ترین میزان در چهار ماه گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: بر اساس اطلاعات رسمی گمرکی، که روز سه شنبه منتشر شد، واردات نفت خام چین از ایران در ماه مه ( اردیبهشت و خرداد) به پایین ترین میزان در چهار ماه گذشته رسید.

این اطلاعات نشان می دهد واردات نفت چین از ایران ماه گذشته بالغ بر دو میلیون و 200 هزار تن معادل 518 هزار و 400 بشکه در روز بوده است که در مقایسه با ماه آوریل 26 و هفت دهم درصد و سالانه 31 و شش دهم درصد کاهش نشان می دهد. 

واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل(فروردین) بالغ بر 707 هزار و 400 بشکه در روز بوده است. 

انفجار اوایل ماه آوریل در کارخانه "دراگن ارومتیکس " تولیدکننده مستقل محصولات پتروشیمی در شرق چین که در زمینه فرآوری میعانات فعالیت دارد احتمالا در کاهش واردات نفت چین از ایران تاثیرگذار بوده است.

موسسه "تامسون رویترز اویل ریسرچ اند فورکستس" پیش بینی کرده بود واردات نفت چین از ایران در ماه مه به 593 هزار و 400 بشکه در روز برسد. 

در همین حال احتمال می‌رود تا زمان ضرب الاجل 30 ژوئن(9 تیر) توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل شود و به دنبال آن صادرات نفت ایران افزایش یابد. 

بنا بر آمار و ارقام گمرکی، چین به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران در پنج ماه نخست امسال 11 میلیون و 850 هزار تن معادل روزانه 573 هزار و 100 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 و چهار دهم درصد کاهش نشان می دهد؛ اما نسبت به مدت مشابه سال 2014 میلادی که واردات نفت این کشور بالغ بر 555 هزار بشکه در روز بوده است همچنان بیشتر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار