نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که یک طرح بزرگ عمرانی در جنوب کشور آغاز می‌شود شرکت عمرانی مرتبط با طرح با مراجعه با اداره اتباع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست استخدام 5 تا 20 متخصص برای مدت 2 یا 3 ماه را ارائه می کنند.

 حسین طلا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه نبود متخصصان حرفه‌ای پای اتباع خارجی را به ایران باز می‌کند اظهار کرد: هنگامی که یک طرح بزرگ عمرانی در جنوب کشور آغاز می‌شود شرکت عمرانی مرتبط با طرح به دلیل نبود متخصصان حرفه‌ای داخلی به اداره اتباع وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و درخواست 5 تا 20 متخصص برای مدت 2 یا 3 ماه را ارائه می کنند.

وی ادامه داد: بالطبع  این یک معضل بزرگ اقتصادی و اجتماعی است زیرا آسیب زایی بر اقتصاد ملی  و اشتغال‌زایی و خارج شدن ارز از کشور را به همراه خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود متخصصان حرفه‌ای تصریح کرد: در چند سال گذشته در ایران حتی جوشکار آرگون وجود نداشت و چون برای انجام طرح‌های عمرانی نیازمند متخصص جوشکار آرگون بودیم از خارج از کشور درخواست جذب نیروی جوشکار آرگون را داشتیم.

طلا تاکید کرد: اما خوشبختانه  با آموزش و تربیت تعداد زیادی افراد متخصص جوشکار آرگون در حال حاضر این مشکل رفع شده است و از متخصصان حرفه‌ای داخلی در طرح‌های عمرانی استفاده می‌شود.

وی افزود: در حرفه های مختلف نیز وضعیت به همین شکل است بطوری که کشور نیازمند متخصصان داخلی بسیاری در حرفه های مختلف است که در حال حاضر بدلیل نبود متخصصان حرفه‌ای مجبوریم از خارج از کشور نیرو جذب کنیم.

طلا در پایان گفت: متاسفانه وضعیت استخدام نیروی ایرانی درمشاغل مختلف بحرانی است زیرا بسیاری از ایرانیان در مشاغل خدماتی مشارکت نمی‌کنند و به همین دلیل نظام و دولت مجبور است از نیروهای خدماتی اتباع خارجی استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار