سالانه بیش از 5هزارو300 تن انواع بذر رایج در مازندران برای کشت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد واین تعدد کشت جایگاه استان را درکشور ویژه کرده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری؛ عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سالانه 66هزارو800 هکتار از زمینهای کشاورزی استان ، زیرکشت گندم می رود گفت: از این میزان 38هزار هکتار به صورت آبی و28 هزارو800 هکتار به صورت دیم کشت می شود.

عنایتی با اشاره به حضور کارشناسان ترویج در مزارع از آغاز کشت تا برداشت افزود: این کارشناسان به کشاورزان راههای مبارزه با علف های هرز ، آفت و بیماریها را آموزش می دهند .

وی با بیان اینکه مزارع مازندران در زمینه مبارزه با آفت ها به مزارع پاک ویکدست شناسایی شده است تصریح کرد : ارقام های میلان،شانگهای،دریا،مرواید ولاین های گنبد دووn8720 وn8019 در استان کشت می شود.

به گفته وی، این رقم ها دارای پتانسیل ،مقاومت وسازگاری بالا در برابرشرایط آب وهوایی مازندران است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران ازارقام جدید گندم ومعرفی آن درآینده خبردادوگفت :تنوع ارقام برای جهاد کشاورزی به علت خود کفایی در این زمینه حائز اهمیت است.

عنایتی افزود: مازندران به علت موقعیت جغرافیایی جزء استانهایی است که خسارت ناشی ازآفت وبیماری در مزارع به شدت پایین است وکیفیت، پروتین وگلوتن موجود درگندم تولیدی استان بالا وخاصیت نانوایی دارد.

به گفته وی : عموما گندم کاری در مازندران در جلگه ، دشت ، میان بند وکوهپایه انجام می شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: ساری ، تنوع ، گندم ، امتیاز ، مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.