یک نماینده مجلس در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه آموزش و پرورش از مدیریت فانی نگران و ناراضی است.

جامعه آموزش و پرورش از مدیریت فانی نگران و ناراضی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه وضعیت آموزش و پرورش بسیار نابسامان و نگران‌کننده است، گفت: به راستی علت انتصاب مدیران ناتوان و نالایق چیست؟ بنده بیش از 6 ماه درباره عقب‌ماندگی وضعیت تحصیل دانش‌آموختگان شهرستان آبادان با فانی صحبت کردم، اما هیچ ترتیب اثری از سوی وی داده نشد و فقط بر اشتباهاتش تاکید کرد.

وی افزود: فانی به جای اینکه نماینده را یار خود بداند، آنرا مخالف تلقی می‌کند، متاسفانه نه خود وزیر، مدیران کل و روسای ادارات مدارس شهری و روستایی را سرکشی نمی‌کنند.

انصاری تاکید کرد: مدارس مناطق محروم و از جمله روستاها مشکلات فراوانی دارند. در برخی از روستاهای آبادان دانش آموزان در کانتینر درس می‌خوانند، همچنین تجهیزات مدارس نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، ساخت یکی از مدارس در حوزه انتخابیه بنده پس از 11 سال به اتمام رسیده است و برخی مشکلات سرمایشی و گرمایشی دارند.

انصاری افزود: وزیر آموزش و پرورش در زمان رای اعتمادش گفته بود که از سیاسی کردن آموزش و پرورش اجتناب می‌کند اما خلاف آن اتفاق افتاد، در برخی از مدارس از اولیاء پول می‌گیرند که این خلاف قانون اساسی است و این در حالی است که قانون اساسی بر آموزش رایگان تاکید دارد.

وی تصریح کرد: با عناوین مختلف امروز اطلاعاتی را در کاغذهایی چاپ کردید و در اختیار همکارانم قرار دادید و واقعیت‌ها را مطرح نمی‌کنید؟ معلمان پیش‌دبستانی همچنان نگران وضعیت خودشان هستند. می‌توانید مشکلاتشان را حل کنید اما هیچ اقدامی نکردید.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اظهار داشت: شما ادغام مدارس روستایی و ترک تحصیلی دانش‌آموزان را بجای ادامه تحصیل پیاده کردید، چه جوابی دارید؟ جامعه آموزش و پرورش از مدیریت شما نگران و ناراضی است. ناتوانی وزیر آموزش و پرورش در جلب نظر دولت در تامین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اجرایی نکردن سند چشم‌انداز توسعه علی‌رغم برنامه پیشنهادیتان در روز رای اعتماد هیچ توجهی به آن نشده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت تحصیلی در خوزستان بسیار عقب‌مانده است، امیدوارم مسئولان آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به این استان کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مجلس ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار