اطلاعات آپدیت جدید دوربین های مشهور Nikon D4 که Nikon D5 نامیده می شوند لو رفت.دوربین های جدید D5 ظاهری بسیار شبیه به دوربین های D4 دارند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، دوربین Nikon D4را می توان رویای بسیاری از عکاسان حرفه ای دانست. این دوربین می تواند با سرعت 10 فریم در ثانیه عکس بگیرد. واقعا شگفت انگیز است. می تواند با دقت بالا و سرعت زیاد فوکوس کند. به راستی این دوربین دارای قابلیتهای زیادی است که یک عکاس حرفه ای به آن نیاز دارد.

شما می توانید لنز مورد نیاز خود را به آن متصل کنید و با استفاده از یک کابل که به پورت
Ethernet آن وصل می کنید عکسهای خود را مستقیما به سرور خود انتقال دهید. امکان استفاده از لنزهای 35mmf/1.4 و نیز هرنوع ISO ای که تصور کنید،وجود دارد. تصاویر ثبت شده آن همگی ارزش چاپ کردن دارند.

این در حالی است که اطلاعات لو رفته از نسل جدید این دوربین ها یعنی دوربین D5 شامل:قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 4K و اندازه ISO آن 102400 است كه تا 409600 قابل افزايش است. ISO در دوربین دیجیتال نشانگر حساسیت حسگر دوربین نسبت به نور است.مقدار ISO كم نشانه حساسیت كم و مقدار ISO بالا معرف حساسیت زیاد است.


اطالاعات دوریبن Nikon D5  لو رفت


گفتنی است؛اين دوربين هنوز به صورت رسمي رونمايي نشده است ولی از طريق منبع Nikon Rumors دريافتيم كه دوربين هاي D5 داراي سنسور 20 مگاپيكسل FX و فوكوس خودكار آن 173 است.



بررسی مختصر دوربین نسل قبلی  با عنوان "4 Nikon"

این بدان معنا نیست که D4 یک دوربین کامل برای تمامی مواقع باشد. از آنجایی که سنسور تصویر D4، همان اندازه فریم فیلم 35mm است، آنگاه زمانی که در رابطه با لنزها صحبت می کنیم هیچ فاکتور کراپی وجود ندارد.

اندازه D4، برابر با 6.2*6.3*3.6 اینچ است و وزن آن در حدود 2.6 پوند می باشد. البته این اندازه هامربوط به دوربین بدون لنز است. LCDای که در پشت دوربین قرار دارد، 3.2 اینچ اندازه دارد که کیفیت وضوح آن 920k نقطه است.

دوربین D4 دارای دو نمایشگر اطلاعات Monochrome است که یکی در بالا و دیگری در پشت دوربین قرار دارد. LCDای که دربالا قرار دارد اکثر اطلاعاتی را که در پایین Viewfinder قابل مشاهده است(از جمله حالت عکسبرداری، سرعت شاتر و روزنه) نمایش می دهد. صفحه نمایشی که در پشت Monochrome قرار دارد، وضعیت کارت حافظه(درست در بالای دکمه ISO قرار دارد) و ISO را نشان میدهد.




اطالاعات دوریبن Nikon D5  لو رفت


برای این دوربین می توانید از انواع و اقسام لنزهای نیکون استفاده کنید از جمله لنزهایی که برای قالب سنسور APS-c DX کوچکتر طراحی شده اند. هنگامی که از یکی از این لنزها استفاده می کنید، محیطی را که لنز نمی تواند پوشش دهد در Viewfinder تار می شود و تصویر گرفته شده تنها با کیفیت وضوح 6.8 مگاپیکسل نمایش داده می شود.

این دوربین حتی با لنزهای خیلی قدیمی و دستی نیکون همانند AI نیز کار می کند. در هنگام استفاده از لنزهای قدیمی تنها حالتهای عکسبرداری Aperture Priority و Manual قابل استفاده هستند. هر لنز نیکون که بعد از سال 1988 تولید شده است، در درون خود یک CPU دارد ولی لنزهایی که بین سالهای 1977و 1988 تولید شده اند، دارای CPU نمی باشند.

بدون انجام تغییرات و دستکاری بر روی لنزهایی که سال ساخت آنها قبل از سال 1977 می باشند، قادر به نصب آنها بر روی D4 نمی باشید، چرا که ممکن است باعث اسیب دیدگی و خرابی دوربین شوند. نیکون از D4 بعنوان یک دوربین مولتی مدیا یاد میکند.

همچنین در هنگام ثبت فیلم بر روی کارت حافظه از فرمت QuickTime با تراکم H.2648-frame استفاده می کند و از خروجی پورت کوچکHDMI، پشتیبانی می کند به گونه ای که می توانید آن را به یک Aja Ki Pro یا دستگاه ضبط مشابه آن متصل کنید تا بدین طریق ویدئوی خود را با فرمت دلخواه ثبت کنید.



اطالاعات دوریبن Nikon D5  لو رفت

D4 در هنگام فیلمبرداری می تواند بطورخودکار فوکوس کند. اگرچه می توانید بصورت دستی هم اینکار را انجام دهید. بسته به نوع لنزی که از آن استفاده می کنید، ممکن است صدای موتور فوکوس به گوش برسد و دوربین قبل از اینکه روی فوکوس قفل شود، عقب و جلو برود. D4 دارای یک ورودی استاندارد برای میکروفون است. همچنین دارای یک هدفن نیز می باشد که در هنگام فیلمبرداری می توانید صدا را رصد کرده و ثبت کنید. D4 دارای یک حالت منحصربفرد برای ثبت ویدئو است که در دوربین های دیگر وجود ندارد.

این حالت می تواند 1080P فوت فیلم را درست از مرکز سنسور تصویر بگیرد. نتیجه اینکار یک فاکتور کراپ، 2.7x است که برای افرادی که نیاز دارند تا در بی نهایت به یک Telephoto برسند، نعمت بزرگی محسوب می شود. D4 تنها دارای یک درگاه(Slot) برای CF است. بعنوان اولین دوربینی که از قالب کارت XQD جدید پشتیبانی می کند، نیکون اینگونه خواسته که دوربینی را به بازار عرضه کند که از دو قالب کارت حافظه مختلف پشتیبانی می کند.



اطالاعات دوریبن Nikon D5  لو رفت


D4 به گونه ای طراحی شده است که سرعت بسیار بالایی دارد. این دوربین برای شروع به کار، فوکوس و گرفتن عکس تنها به نیم ثانیه زمان نیاز دارد. سرعت فوکوس خودکار آن بسیار بالاست و تاخیر شاتر آن اصلا ملموس نیست. همانگونه که قبلا گفته شد این دوربین می تواند 10 فریم در ثانیه عکس بگیرد ولی تعداد شاتهایی که می تواند در آن سرعت عکس بگیرد، به نوع کارت حافظه و فرمت فایل شما بستگی دارد. اگر از یک کارت سری XQD H سونی استفاده کنید، دوربین می تواند قبل از اینکه سرعت عکسبرداری آن را کم کنید، 71 شات به فر 80 RAW+JPG متشات به فرمت Raw و 192 شات به فرمت Jpg بگیرد. حال اگر از هر کارت دیگری استفاده کنید، ممکن است این اعداد و ارقام کم شوند( مثلا کارت CompactFlash, sandisk Extrime pro 90MBps).

D4 دارای یک اتصال Ethernet است که امکان انتقال مستقیم عکسها را به یک کامپیوتر و یک اتصال شبکه فراهم می آورد. همچنین دارای یک سوکت استاندارد PC Sync برای نورافکنهای استدیو و نیز یک ترمینال راه دور برای یک کنترلر سیمی وجود دارد. پورت مربوط به لوازم جانبی نیکون این امکان را به شما می دهد تا یک آداپتور Wi-Fi یا یک واحد GPS را به دوربین خود اضافه کنید. البته اگر بخواهید دوربین D4 را مستقیما به کامپیوتر متصل کنید، یک مینی پورت استاندارد USB2 نیز وجود دارد. همچنین از خروجی مینی پورت HDMI آن می توان برای خروجی های ویدئویی به یک دستگاه ضبط یا تلویزیون HD استفاده کرد. همچنین این دوربین دارای یک XQD و یک درگاه مخصوص CompactFlash است.

دوربین نیکون D4 گران قیمت ترین دوربین نیکون نیست(D3X 24 مگاپیکسلی از همه گرانتر است). ولی می تواند یکی از بهترین دوربینهای این کمپانی باشد.در مجموع یک دوربین 16 مگا پیکسلی با سنسور تصویری تمام صفحه است که بطور دقیق نمایشهای ISO را با کیفیت بالا بالانس می کند.

فوکوس خودکار آن دارای سرعت بسیار بالایی بوده و بسیار دقیق می باشد. ظرفیتهای دوربین در کلاس خودش بسیار بالاست بخصوص که خروجی HDMI نیز دارد. البته این دوربین دارای معایبی نیز می باشد از جمله اینکه بسیار بزرگ و سنگین است، همچنین کیفیت وضوح آن تنها 16 مگا پیکسل است. داشتن تنها یک درگاه کارت CF هم می تواند یکی از معایب این دوربین به حساب آید.

حالا باید منتظر نسل جدید این دوربین ها موسوم به Nikon D5 باشیم چراکه قرار است که اين دوربين با سرعت 15fps تا اواخر امسال يا اوايل سال بعد رونمايي خواهد شد.

اطالاعات دوریبن Nikon D5  لو رفت




گزارش : محمد الماسی


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار