بنابر آمارها

شیوع قابل ملاحظه نقرس در بین جوانان

اگر چه نقرس معمولا بعد از 40 سالگی بروز می‌کند، اما آمارهای اخیر نشان می‌دهند موارد ابتلا به این بیماری در بین جوانان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

علی فرزادی فر فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری نقرس نوعی سندرم است که از اختلال در متابولیسم بازی‌های پورین، تجمع متابولیت آنها و افزایش مقدار اسید اوریک در جریان خون منشا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نقرس در مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود، افزود: بروز نقرس در زنان قبل از یائسگی کم است اما پس از یائسگی به علت تغییرات هورمون‌ استروژن، احتمال بروز این بیماری بیشتر می‌شود.

فرزادی فر با هشدار نسبت به کاهش سن نقرس، تاکید کرد: اگر چه نقرس معمولا در سنین پس از 40 سالگی بروز می‌کند، اما آمارهای اخیر نشان می‌دهند که موارد ابتلا به این بیماری در بین جوانان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی یاد آور شد: اگر  چه جوانان به دلیل سوخت و ساز بهتر مواد پروتئینی کمتر دچار نقرس می‌شوند، اما باید بسیار مراقب این بیماری بود چرا که ممکن است زمینه نقرس از سالها قبل از بروز علائم آن به وجود آمده باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار