سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد توافق نهایی، توافق خوب و درستی برای منافع امنیت ملی این کشور خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران
به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد توافق نهایی، توافق خوب و درستی برای منافع امنیت ملی این کشور خواهد بود.

کربی گفت:ما همواره گفته ایم صداهای زیادی در این روند شنیده می شود و در حال حاضر نیز این صداها ادامه دارد. تمرکز ما اکنون روی توافق نهایی است و این توافق، توافق خوب و درستی برای منافع امنیت ملی ما خواهد بود و این تمرکز ما است. همه طرف ها با عناصر اساسی این توافق موافقت خواهند داشت اما این به معنای آن نیست که صداهای مخالف متوقف شود و ما این مسئله را درک می کنیم.تمرکز ما روی توافق خوب است. تیم ما در حال مذاکره است و من فکر نمی کنم صحبت درباره جدول زمانی (اجرای توافق) سازنده باشد.

کربی گفت: هر توافقی باید دسترسی لازم به بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای بدهد تا تبعیت ایران از توافق نهایی حاصل شده را راستی آزمایی کنند. ما هنوز در مرحله مذاکرات هستیم و من نمی خواهم درباره جزئیات و این که توافق نهایی چگونه است، حدس بزنم اما همه از جمله هیئت ایرانی در لوزان موافقت کردند آژانس بین المللی انرژی هسته ای دسترسی مورد نیاز را برای راستی آزمایی تبعیت ایران داشته باشد.

وی در ادامه افزود، ما می دانیم مجلس ایران لایحه ای را در ارتباط با گفتگوهای هسته ای و توافق نهایی تصویب کرد. درک من این است که این لایحه هنوز نیاز به تصویب شورای نگهبان دارد. ما به ایرانی ها اجازه می دهیم روند قانون گذاری خود را طی کنند اما برای ما هیچ چیز درباره آنچه برای توافق نهایی لازم است از جمله دسترسی و شفافیت که خواسته اصلی ما  را برآورده می سازد، تغییر نکرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۴
باسلام با توجه باینکه تمامی مسئولان محترم کشورمان اگاهی کامل دارند اژانس و سازمان ملل وشورای امنیت و........دحت نقوذ امریکا و همراه هانش میباشند چرا با انان قطع رابطه سیاسی نمیکنند نتیجه این همه مذاکره چه نتیجه مثبتی برای ایران عزیر دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۴
بازرسی فقط در حد متعارف بین المللی.
آخرین اخبار