سازمان ورزش شهرداری تهران در حالی در بلاتکلیفی به سر می‌برد که کمیته ورزش شورای شهر نیز به جای نظارت تنها به نشان دادن "در باغ سبز" کفایت می‌کنند.

تابستان آغاز شد، سازمان ورزش شهرداری همچنان بی‌صاحب ماندبه گزارشخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانیکی از پایه‌های اصولی شهر ، سلامت و ترویج فرهنگ ورزش به صورت سیستماتیک و اصولی در آن است که البته شهرداری نیز یکی از وجوه تاثیرگذار در این زمینه محسوب می‌شود که این امر با ایجاد زیرساخت‌های در سالیان گذشته به وجود آمد و در این روزها سازمان ورزش شهرداری تهران با زیر مجموعه های بسیار به منظور ارتقای سلامت شهروندان و گسترش ورزش همگانی آغاز به کار کرده که البته همیشه با تغییر و تحولات و باید و نباید‌هایی رو به رو بوده است.

اواخر سال گذشته بود که مهره اصلی سازمان ورزش شهرداری تهران به منظور پیشروی سریع در جاده سلامت شهر تغییر پیدا کرد تا پنجره جدیدی از فعالیت‌های ورزشی به سوی تهران گشوده شود.

اما شهرداری تهران در میدان عزل و نصب ،عزل هایی را بدون در نظر گرفتن مدیر و توجه به آن رقم می‌زند.

این تغییرات که بنا بود ارتقای سلامت شهروندان را هدف قرار دهد هنوز بین بودن و نبودن دست و پا می زند.
بودن و نبودنی که ورزش و سلامت شهروندان را نیز بین زمین و هوا معلق نگه داشته است.

این در حالی است که شهرداری از هر سو در تریبون‌های مختلف پوسته شهرداری را خدمتگزار و برنامه‌ریز معرفی می کند اما در عمل چرخ دنده های درون سازمانی آن خلاف قول و وعده صاحبانش و به ضرر شهروندان در حرکت است.

سوء مدیریت از عدم تعیین رئیس سازمان و بلاتکلیفی سرپرست سازمان ورزش در روزهای گرم که نوید از شروع تابستان را می‌دهد به خوبی پرده از بی‌برنامگی شهرداری برداشته است.

ضد و نقیض‌های شهرداری تهران لزوم سکوی نظارتی را برای آن به وجود آورد تاکمیته ورزش شورای شهر  در کاهش میزان خطای شهرداری از خطوط قوانین ، موثر باشد اما بی‌هدفی تشکیل کمیته ورزشی نیز در 5 ماهه بلاتکلیفی سازمان ورزش به خوبی بروز و ظهور کرد و اهرم نظارتی نیز برای تعیین تکلیف این مسئله کفایت نمی‌کند.

اهرم نظارتی کمیته ورزش شورا به خواب زمستانی فرو رفته

امروز و فرداهای بسیار گذشت و چشم رسانه و مسئولان ذیربط در امضای جوهر قلم شهردار برای انتخاب رئیس سازمان شهرداری با فرارسیدن تابستان اوقات فراغت خشک شد و این نشان از آن دارد در حالی که گرمای تابستان طاقت‌ همه را به لب رسانده اما کمیته ورزش شورا هنوز در خواب زمستانی به سر می‌برد و برنامه خاصی با فرارسیدن تابستان و اوقات فراغت ندارد.

اگر از بی‌برنامگی‌ها و شیوه عملکرد سازمان ورزش به صورت جنگ‌های نامنظم در شهر تهران بگذریم، این عدم انتخاب به موقع برای سر و سامان بی‌برنامگی‌ها نیز برآن افزوده می‌شود.

وقتی که برای پیگیری ماجرا نیز مراجعه می‌کنیم تنها بر پایه یک مثل قدیمی به نشان دادن "در باغ سبز" کفایت می‌کنند.

یکی از این "در باغ سبز" را هادی ساعی در مصاحبه به ما نشان داد و وقتی که علت عدم انتخاب را سوال پرسیدم گفت: رضایی (سرپرست سازمان ورزشی شهرداری) اشراف کامل بر امور دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.

ساعی بلاتکلیفی را امر مهمی قلمداد نمی‌کند و معتقد است کار به نحو شایسته و مطلوبی در حال پیشروی است و تنها درصد پایینی از خطر را برای عدم صدور حکم برای رئیس سازمان بیان می‌کند و خوشبینانه از صدور حکم از سوی شهردار را تا چند روز آینده خبر می‌دهد.

در حالی که باید پیش از این فکری برای آن می‌شد.

اما هنوز این معادله چند مجهولی ناکارآمدی کمیته ورزش منتج به جوابیه صحیحی در ذهن مخاطب نشده بود که موضوع را از کمیسیون نظارت نظارت و حقوقی پیگیری کردیم .

عملکرد سازمان ورزشی همانند جنگ‌های نامنظم است

پیر هادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی در اینباره گفت: این مسئله مطالبه ما نیز محسوب می‌شود و انتصاب مدیر حداقل کاری است که شهرداری باید سریعتر برای سرو سامان دادن آن تعیین کند.

وی معتقد است: شهر نیازمند برنامه‌ریزی کارشناسی برای دوره‌های بلند مدت است و نباید فرصت‌ها و بیت‌المال را در برنامه‌های غیر کارشناسی کوتاه مدت سوزاند.

پیرهادی یکی از مصداق های سوء مدیریت را به صدور کارت و سوزاندن کارت‌ها در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: صدور کارت در دوره‌های گذشته برای رفاه حال شهروندان و سوخت این کارت‌ها در این دوره یکی از برنامه‌های غیر کارشناسی و سوء مدیریت محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در خصوص اهمیت ثبات مدیریت شهری گفت: سیاست‌های کارآمد با ثبات در زمینه ورزشی جز با برنامه‌ریزی صحیح میسر نیست و متاسفانه شاهد عملکرد مناسبی در زمینه ورزش نیستیم.
پیرهادی ادامه داد: عملکرد سازمان ورزش در شهر همانند جنگ های نامنظم که نمی‌خواهند اثری از خود بگذارند تبدیل شده که این امر  اعتماد و اعتبار مردم را به این سازمان می‌سوزاند.

عضو شورای شهر گفت: برنامه‌ریزی برای  مردم باید پشتوانه کارشناسی داشت باشد تا مردم نیز از سیاست‌های راهبردی آشنایی پیدا کنند و هزینه و درآمد خود را براساس آن تنظیم کنند.

وی کاستی های این امر را منعکس دو نظارت شورا می داند و معتقد است: نظارت بر مدیریت شهری به درستی پیش نمی‌رود.
وی اولویت بندی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مجموعه های آبی، ورزشی در هشر هماهنگ و متناسب با شهروندان و اوقات فراغت آن‌ها نیست.

پیرهادی با تاکید بر عملکرد ضعیف در این زمینه گفت: عملکرد ضعیف معاونت فرهنگی و اجتماعی حاکی از نظارت ضعیف کمیته ورزشی شورای شهر دارد.

و اگر پیگیری مناسب و حساب کشی از سوی کمیته ورزشی شورا انجام می‌گرفت شاهد این تناقض‌ها نبودیم.

*نظارت کمیته ورزشی شورا به زیر رادیکال کشیده شده است

اما مسئله مهم و حائز اهمیت در این میان آن است که اگر شهرداری از سکوی نظارتی بر خورداری نبود، انتظار زیادی برای برآورده نکردن حاجات مردم از سوی این ارگان نمی رفت، اما در حال حاضر نیز شاهد عملکرد مناسبی با وجود این سکوی نظارتی نیستیم.

کدام ارگان ، کدام شخص، و هزاران کدام دیگر پاسخگوی فرصت،‌سرمایه‌ اعتماد مردم است؟

از سوی دیگر وقتی ناکارآمدی به اوج خود می رسد و رسانه برای احقاق حق مردم پا به میان می‌گذارد به جای پاسخگویی مناسب با تندی‌های مدیریت شهری برای توجیه ناکارآمدی خود از رسانه‌ استقبال می کنند که البته سهمی از سوء مدیریت شهری نه تنها نمی کاهد بلکه نشان از هدف گیری صحیح رسانه‌ در بی‌توجهی به امور مردم از سوی مدیران شهری را نشان می دهد.

گزارش از رخ فیروزگرانی

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، شهر ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار