آژانس نیروهای پلیس اروپا – یوروپل – واحد جدیدی برای ردیابی حساب‌های مرتبط با داعش در فضای مجازی تاسیس می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ آژانس نیروهای پلیس اروپا تیمی از ماموران ویژه پلیس از سراسر اروپا تشکیل می‌دهد تا حساب‌های اینترنتی مرتبط با داعش را  در فضای مجازی ردگیری و مسدود کند.

یک مطالعه جدید در آمریکا نشان داده است دست‌کم 46 هزار حساب توئیتر مرتبط با این گروه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به عضوگیری برای داعش کمک می‌کنند.

یوروپل همکاری خود با شرکت‌هایی که فضای مجازی را اداره می‌کنند آغاز کرده است تا این حساب‌های مشکوک را ردیابی کند؛ اما نامی از شرکت‌ها برده نشده است. واحد جدید یوروپل قصد دارد حساب‌های مرتبط با داعش را در دو ساعت ابتدایی پیدایش، شناسایی و مسدود کند.


"راب وینرایت،" مدیر یوروپل، در این باره گفت این واحد جدید اول ژوئیه(10 تیر) کارش را آغاز خواهد کرد و وظیفه دارد سرکرده های این حساب‌ها را شناسایی کند.

وی در ادامه تاکید کرد ردگیری همه حساب‌های مرتبط با داعش در فضای مجازی وظیفه ای بسیار سنگین است.
 
تحلیلگران موسسه بروکینگز در واشینگتن اعلام کردند تعداد حساب‌های مرتبط با این گروه تروریستی در توییتر حتی می تواند به 90 هزار مورد برسد. یوروپل بر این باور است که حدود 5 هزار شهروند اتحادیه اروپا، از جمله افرادی از انگلیس، فرانسه، بلژیک و هلند به نواحی تحت کنترل داعش سفر کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار