جدیدترین دستگاه تصویربرداری حنجره (استروبوسکوپی) با قابلیت تهیه عکس و فیلم رنگی از حنجره و تارهای صوتی در کلینیک گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی شیراز در این خصوص گفت : با استفاده از این دستگاه می توان انواع اختلالات ساختاری و غیرساختاری تارهای صوتی و حنجره در کودکان و بزرگسالان را که منجر به بروز مشکلات صوتی شده اند، تشخیص داد.

دکتر مجید اوریادی افزود : از مزایای این دستگاه می توان به قابلیت اجرا بر روی کودکان و بزرگسالان، تصویربرداری با نور طبیعی و بدون استفاده از اشعه، وضوح تصویر بالا، عدم نیاز به بیهوشی و بستری، نام برد .

وی اظهار داشت : ارایه همزمان عکس و فیلم، ارایه فیلم با کیفیت از عملکرد حنجره در حین آواسازی و تنفس، عدم نیاز به مصرف دارو و صرف وقت و هزینه کم، از دیگر مواردی است که می توان از آنها به عنوان مزیت این دستگاه یاد کرد .

دکتر اوردیادی تاکید کرد : پذیرش بیماران برای تصویربرداری حنجره صرفا با برگه ارجاع از پزشک معالج امکان پذیر است و بیماران می توانند برای دریافت خدمات، روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 به دانشکده علوم توانبخشی شیراز واقع در بلوار چمران،خیابان ابیوردی یک، مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.