نیروی هوایی ارتش فرانسه در مجموع 225 جنگنده در اختیار دارد که شامل 130 فروند "داسو میراژ" و کمتر از 100 فروند "داسو رافائل" می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، 60 درصد از ناوگان نیروی هوایی ارتش فرانسه، اعم از هواپیماهای جنگنده و ترابری به دلیل فرسودگی قادر به اجرای بی‌نقص برنامه مأموریتی خود در عملیات‌های احتمالی نیستند.

روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» به نقل از وزارت دفاع فرانسه گزارش داده است تنها 40 درصد از ظرفیت نبرد هوایی نیروهای مسلح این کشور می‌‎تواند در یک برنامه عملیاتی مداوم به پرواز در آیند. بخش قابل‌توجهی از ناوگان نیروی هوایی فرانسه فرسوده شده است، به‌طوری که تاریخ خرید برخی از هواپیماهای نظامی فرانسه به زمان ریاست‌جمهوری "شارل دو گل" برمی‌گردد.

در این میان، هواپیماهای ترابری "سی-130 هرکولس لاکهید" در وضع به‌مراتب بدتری به سر می‌برند. تنها یک‌سوم از مجموع 14 فروند هواپیمای مذکور قادر به انجام عملیات محوّله در واحدهای نظامی خود هستند. فرانسه قصد دارد هواپیماهای سی-130 خود را با نمونه‌های "ای-400 اِم اطلس ایرباس" جایگزین کند.

هنوز وضع هواپیماهای سوختگیری هوایی "کی سی-135 استراتوتانکر بوئینگ" به‌دلیل طبقه‌بندی اطلاعات فاش نشده است. 

نیروی هوایی ارتش فرانسه، در مجموع، 225 جنگنده در اختیار دارد که شامل 130 فروند "داسو میراژ" و کمتر از 100 فروند "داسو رافائل" می‌شوند. به گزارش روزنامه "وَن مینوت" فرانسه، بیش از نیمی از جنگنده‌های رافائل و میراژ نیز در وضع نامطلوبی به سر می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار