کرمان؛

اجرای بازیافت آسفالت سرد در استان کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: برای نخستین بار در راه های استان کرمان پروژه بهسازی و روکش آسفالت به روش بازیافت سرد در محور باغین به رفسنجان آغازشد.

اجرای بازیافت آسفالت سرد در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ،خداداد مقبلی در حاشیه آغاز اجرای این طرح افزود : اولین بار در استان 25 کیلومتر از محور باغین به رفسنجان به روش تکنولوژی جدید بازیافت سرد بهسازی و روکش و تثبیت آسفالت می شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح 60 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی اختصاص یافته است.

مقبلی گفت: در این تکنولوژی از دستگاه های پیشرفته استفاده و عملیات بهسازی و روکش آسفالت با استفاده از مصالحی همچون سنگ دانه، کف قیر، درصدی سیمان و آب که با هم میکس می شوند انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه  وجود سیمان در انجام این نوع آسفالت به مستحکمی و پایداری آسفالت جاده ها کمک می کند، گفت: با توجه به بالا بودن مقاومت و پایداری زیرسازی و روسازی با استفاده از این روش و با توجه به صرفه جویی در هزینه نسبت به آسفالت قبلی پیش بینی می کنیم مدت زمان دوام و پایداری این روش به مدت زمان 20سال برسد.

مقبلی با اشاره به کاهش هزینه ها در این طرح افزود: سعی داریم تمامی محورهای مواصلاتی استان با بهره‌گیری از این روش بهسازی و آسفالت شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.