کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: مشترکین با استفاده از یک وسیله برقی در پیک ظهر می‌توانند از خاموشی جلوگیری کنند.

مقابله با خاموشی نتیجه برنامه‌ریزی در استفاده از وسایل برقیسودابه پاکنژاد کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دمای هوا در روزهای گذشته به صورت پیش بینی نشده ای افزایش یافت و این افزایش باعث سیر صعودی در مصرف برق کشور شده است.

وی افزود: افزایش بی سابقه دما باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی شده و این وسایل مصرف بالای برق را به دنبال داشته است.

پاکنژاد در ادامه با اشاره به شرایط آبی امسال اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کاهش آب پشت سدها، نیروگاه های آبی نیز با تمام ظرفیت خود نمی‌توانند در مدار اصلی قرار بگیرند و در این زمان نمی‌توان شروع به ساخت نیروگاه جدید برای ورود برق به مدار کرد.

کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت توانیر تصریح کرد: پیش بینی ما ادامه سیر صعودی روند مصرف برق در کوتاه مدت است که طبیعتا با این سرعت مصرف، با کمبود و مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه با توضیح شدت مصرف در پیک ظهر گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف در پیک ظهر بیشتر از ساعات دیگر شبانه روز است، اگر مشترکین در طول این ساعات از یک وسیله برقی استفاده کنند ما با خاموشی مواجه نخواهیم بود.

در حقیقت برنامه ریزی صحیح برای استفاده از وسایل برقی آسیبی به شبکه برق سراسری وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار