بهره‌برداری از نیروگاه بادی 660 کیلوواتی شهرستان نیر در استان اردبیل آغاز شد.

به‌گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در آیین بهره‌برداری از این نیروگاه که با حضور استاندار اردبیل، شماری از مسئولان صنعت برق آذربایجان و مسئولان استانی و محلی برگزار شد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان ظرفیت اسمی تولید برق در استان اردبیل را بالغ بر 1110 مگاوات اعلام کرد و گفت: حداکثر بار مصرفی در این استان حدود 340 مگاوات است که خوشبختانه میزان تولید برق حدود 3 برابر میزان مصرف است.

حسین صبوری تعداد کل پروژه‌های مصوب در بخش انتقال و فوق توزیع در استان تا پایان سال 98 را 54 پروژه با مجموع اعتباری معادل 880میلیارد تومان اعلام کرده و اظهار داشت: هم‌اکنون 15 پروژه با مجموع 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در سطح استان در حال اجرا است.

وی در تشریح برخی از پروژه‌های مهم در حال اجرا گفت: برق آذربایجان موفق به دریافت 125 میلیون یورو وام از بانک توسعه اسلامی شده است که برای احداث 8 پروژه زیربنایی خود از جمله 6 دستگاه پست 230.63 کیلولت هزینه خواهد شد و سه مورد از این پست‌ها در استان اردبیل در حال احداث است.

وی ادامه داد: 2 پروژه مهم خط نیز از طریق این وام احداث می‌شود که خط بسیار مهم 400 کیلوولت نیروگاه سبلان به پست آیدوغموش میانه به طول 154 کیلومتر از جمله آنهاست و با بهره‌برداری از این خط نیروگاه سبلان اردبیل از بن‌بست خارج و به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به مزایا و اهداف نیروگاه بادی شهرستان نیر گفت: سیاست وزارت نیرو حرکت جدی به سمت تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است و حمایت از سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در این راستا صورت می‌گیرد.

وی هزینه کل احداث نیروگاه بادی نیر را نیز حدود 3 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار