نمایندهمردم تهران در مجلس، استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در این مقطع زمانی از اشتباهات استراتژیک مجلس دانست و تاکید کرد که فانی دارای کوله‌باری ارزشمند از تجربیات و تخصص است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ «حسین مظفر» نماینده مردم تهران، شمیرانات و اسلامشهر طی یادداشتی درباره استیضاح «علی‌اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش اظهار نظر کرده که به شرح ذیل است:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این مقطع زمانی از اشتباهات استراتژیک مجلس است؛ فانی وزیر آموزش و پرورش و دارای کوله‌باری ارزشمند از تجربیات و تخصص است.

این وزیر کسی است که مسئولیت‌های مختلف را در آموزش و پرورش همراه با تجربه گران‌سنگ کسب کرد. محروم کردن نظام تعلیم و تربیت در این مقطع زمانی و در این شرایط از وجود چنین عنصری خدمتگزار جفا به این عرصه خواهد بود.

اشکالاتی که همکاران ما در مجلس مطرح کرده‌اند، مانند پیگیری فضای آموزشی یا تأمین معیشت فرهنگیان یا توسعه عدالت آموزشی خارج از اختیارات وزیر است؛ اگرچه حق معلمان عزیز و حق دستگاه تعلیم و تربیت است که به این انتظارات پاسخ مثبت داده شود و حل مسائل آموزش و پرورش و معلمان عزیز در رأس اولویت‌های هر دولت قرار گیرد و اگرچه تحقق این انتظارات از آرزوهای همه وزیران گذشته و حال من جمله فانی است.

این مشکلات نباید به حساب بی‌تفاوتی یا ناتوانی وزیر گذاشته شود، چرا که توانمندترین انسان‌های مطرح نیز اگر در شرایط کنونی در جایگاه وزیر قرار گیرند به تنهایی نه توان حل این مشکلات را دارند و نه به خواسته‌های او عمل می‌شود.

در هر صورت در شرایط کنونی و با افرادی که مطرح است آقای فانی خیرالموجودین بوده و باید به او فرصت بیشتری داده شود؛ برخی از نارضایتی نمایندگان محترم مربوط به مدیران اجرایی استان‌ها و مناطق است که حل این مسأله در گرو برخورد دوستانه و تعامل با وزیر بوده و اگر فرصت داده شود قابل حل است.

به نظر می‌رسد با استیضاح وزیر نه تنها این مسأله حل نمی‌شود بلکه وضع نامناسب‌تری به وجود می‌آید که قطعاً مورد رضایت همکاران نخواهد بود.

ان شاء الله همکاران محترم در مجلس موقع طرح استیضاح با واقع‌بینی و ژرف‌اندیشی بیشتر فرصت بیشتری را برای استمرار خدمت فانی در آموزش و پرورش به وجود آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
اقا دلت برامعلم می سوزه /مطالبات سرجاشه نیرو کم است براچی ازش دفاع می کنی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۴۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
اقای مظفر شماکمک کنیدتا بازنشستگان را بیاورندوجوانان بمانند........ما مدیرقوی میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
آقای مظفر حرف ناپخته داری میزنی برای خودم متاسفم نماینده ای مثل شما دارم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
اتفاقا ما فرهنگیان ازاستیضاح وزیرخیلی خوشحال میشیم چون آموزش وپرورش نیاز به وزیربانشاط وسرو حال دارد انشاالله آقای مظفر به استیضاح رای مثبت دهند وفرهنگیان روخوشحال کنند
Iran (Islamic Republic of)
معلم بی پول
۱۷:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
خیلیم کارخوبی بوده.البته باید یکفرد قوی و هوشیار جانشینش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
متاسفانه انقدر که نیروی ناکارمد حامی دارند این همه معلمان بی چاره کمکی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
احمد قاسمی
۱۷:۰۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
اگر آآقای مظفر معلمی بود که بیش از سی سال خدمت کرده باشد و پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده باشد استیضاح که حداقل مرهمی است که بر دل ریش معلمان گذاشته می شود آآن را از اشتباهات مجلس نمی دانست انشاالله استیضاح رای بیاورد و وزیری توانا معرفی شود
آخرین اخبار