ساری ؛

ظرفیت جذب بیش از 700 هزارتن برنج مرکز بین المللی تجارت برنج

مرکز بین المللی تجارت برنج با سرمایه گذاری بخش خصوصی ظرفیت جذب بیش از 700 هزار تن برنج را دارا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ نماینده مردم آمل در مجلس دربازدیداز مراحل ساخت مرکز بین المللی تجارت و صادرات برنج ایران با بیان اینکه 2/5 میلیون تن برنج مصرفی سالانه در ایران می باشد گفت:2 میلیون تن برنج در داخل کشور تامین می شود که باید 500 تن وارد شود.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه دسترنج کشاورزان نباید بواسطه بی تدبیری مسئولین از بین برود افزود:پارسال میان خریداران عمده و وارد کنندگان برنج تبانی شد که برنج کشاورزان را خریداری نکنند تا خرید برنج بصورت راکد در بازار باقی بماند.

وی تاکید کرد: در حیطه کاری و با تمام توان در خدمت شما هستیم تا بتوانیم گوشه هایی از مشکلات شما را برطرف کنیم.

مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و صادرات برنج ایران هم گفت:این مرکز با 50 هزار مترمربع مساحت و ایجاد 2هزار شغل به صورت مستقیم و 5هزار شغل به صورت غیر مستقیم با هدف برند سازی برنج مرغوب ایرانی و صادرات آن به خارج کشور و فروش داخلی در حال ساخت است.

یزدان پناه با بیان اینکه در کشور ما دو میلیون تن برنج تولید می‌شود،افزود:مرکز بین المللی تجارت برنج با سرمایه گذاری بخش خصوصی ظرفیت جذب بیش از 700 هزار تن برنج را دارا است.

وی با اشاره به اینکه احداث این مرکز در راستای مصوبات هیات دولت به منظور تحقق و گسترش تولید و کنترل توزیع صحیح و اطلاع رسانی دقیق از وضعیت بازار کشور تاسیس شد تصریح کرد: با توجه به شروع عملیات فاز اول ساختمان ها و غرفه ، نیازمند حمایت های دولت برای تامین اعتبارات لازم هستیم که بتوانیم ظرف دو سال آینده با راه اندازی چندین اکیپ کاری عملیات مرکز بین المللی را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.