بی سوادی مهارتی فارغ التحصیلان مهم ترین مشکل بیکاری درمازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از ساری، مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه 22 مرکز و 190 کارگاه آموزشی دولتی فنی حرفه ای در مازندران فعالیت می کنند افزود: در پادگان ها، ندامتگاه ها، زندان ها، مجاور شهرها و روستا ها نیروهای فنی و حرفه ای فعالیت می کنند تا مهارت های مختلف را به آنها بیاموزند .

رضا گرزین با بیان اینکه 900 آموزشگاه آزاد خصوصی نیز با فنی حرفه ای استان همکاری می کنند تصریح کرد: برای اینکه این مراکز بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند تعدادی از رشته ها یی که نیاز به تجهیزات و امکانات سنگین و پر هزینه ندارند با نظارت فنی حرفه ایی در این آموزشگاه ها آموزش داده می شوند و در آموزشگاه های دولتی آموزش داده نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال 5 میلیون و 500 هزار نفرساعت باید در مراکز دولتی و 10 میلیون نفرساعت در مراکز خصوصی فنی و حرفه ای استان آموزش ببینند تصریح کرد: 5 میلیون و300 هزار نفرساعت از جویندگان مهارت بیکار و شاغلانی که در پی ارتقاء مهارت بودند بر اساس تعهدات باید در سال 93 آموزش می دیدند که بیش از این تعداد در مراکز دولتی استان آموزش دیده اند.

گرزین با بیان اینکه تا کنون 75 تفاهم نامه با دانشگاه ها و بهزیستی و کمیته امداد امضاء کرده اند افزود، فنی و حرفه ایی حتی حاضراست در محدوده دانشگاه ها نیز با ایجاد کارگاه های آموزشی در قالب دوره های کارورزی به دانشجویان آموزش دهد.

این مسئول تصریح کرد: آموزش،تولید،بازار یابی،و فروش دست آورد های مهارت آموختگان و دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ایی و توانمند سازی بانوان روستایی به دلیل اینکه روستا ها محور تولیدات کشاورزی و باغی هستند ، همکاری بیشتر با صنایع و نیز ساخت بزرگترین مرکز فنی و حرفه ایی خواهران و به ویژه ایجاد بازارچه فروش دست آورد های آنها جزو مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال 94 است.

وی درباره تعامل با انجمن های خیریه نیز گفت: انجمن های خیریه ظرفیت های مناسبی هستند برای شناسایی و توانمند سازی خانواده‌های نیازمند جامعه تا با توانمند شدنشان برای خود و دیگران زمینه اشتغال را با کمک فنی حرفه ای فراهم کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.