۲۰۰ هزار شغل ظرف ۵ ساله باید در مازندران ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برای رسیدن به نرخ بیکاری حدود ۸ درصد در استان باید ۲۰۰ هزار اشتغال در ظرف ۵ سال باید برنامه ریزی شود.

بابایی کارنامی در اولین جلسه کارگروه اشتعال در سالن شماره یک استانداری مازندران، با بیان اینکه در استان مازندران کل بیمه شدگان اجباری ۱۶۶ هزار و ۳۲۰ نفر تا سال ۹۲ بوده و پارسال به ۳۹۰ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده است، افزود: عملکرد سال گذشته ۲۳ هزار و ۸۰۷ نفر اشتغال پایدار در قالب بیمه شدگان مشمول کمک و غیر کمک دولت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: دستگاههای اجرایی در جذب نیرو سال جاری باید شیوه جذب و آمار نیروها را به استانداری ارائه دهند.

بابایی کارنامی با اشاره به آمار نرخ بیکاری در مازندران، اذعان داشت: با توجه به ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل بیکار دراستان، پیش بینی شده که ظرف ۵ سال برای ۲۵۰ هزار نفر ایجاد اشتغال تا به نورم کشور ۷ درصد برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال یک بحث مهم و چالشی در کشور است، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت نسبت به ایجاد اشتغال در سال جاری رویکرد سیستم فرابخشی برای رشد اقتصادی و مدیریت استان ها ضروری است.

همچنین مدیرکل تامین اجتماعی مازندران تعداد بیمه شدگان در سال ۹۲ را ۵۸۰ هزار نفر و در پارسال ۶۰۹ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: آمار دو سال گذشته، افزایش ۵ درصدی ایجاد اشتغال در استان را در سال گذشته نشان می دهد.

محمودی افزود: یک میلیون و ۵۹۱ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان داریم که در این خصوص رتبه ۸ کشور را بخود اختصاص داده ایم.

وی کل بیمه شدگان پارسال را ۳۶۶ هزار و ۳۲۰ نفر و سال گذشته را ۳۹۰ هزار و ۱۲۷ نفر در استان عنوان کرد و افزود: آمارهای دو سال گذشته نشان از رشد ۶.۵ درصدی است.

وی یادآور شد: در استان مازندران ۲۱۹ هزار نفر بیمه شده مشاغل آزاد، قالی بافان، رانندگان، کارگران ساختمانی هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۹۹ هزار و ۴۴۶ کارگاه فعال در استان در کشور رتبه چهارم را در کشور از آن خودکرده است، گفت: از این تعداد کارگاه فعال در استان ۷۵ درصد مشمول کمک به دولت است.


انتهای پیام/ق

برچسب ها: ساری ، شغل ، مازندران ، هزار ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.