عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده به گونه‌ای در مذاکرات برخورد کند که درگیر بحث و بررسی دیپلماسی باشد، دیپلماسی تهاجمی را در پیش گیرد نه دیپلماسی تدافعی.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای دیپلماسی تهاجمی پیش گیرد نه دیپلماسی تدافعیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان‌دستور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان و 1+5 گفت: مذاکرات هسته‌ای که در حال حاضر توسط دولت تدبیر و امید ادامه دارد، متأسفانه شاهد هستیم که دولت تمام تلاش خود را به آن اختصاص داده اما سایر مشکلات داخلی و خارجی را فرع به آن قرار داده است.

وی افزود: سوال بنده این است که چرا انقدر به آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی خوشبین هستیم و چرا این‌ها را همه کاره دنیا و کدخدا می‌دانیم، مگر امام خمینی(ره) نفرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: اگر می‌گوییم زمان عوض شده با صراحت اعلام کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند در صورتی که راه همان راه امام عزیز است و مقام معظم رهبری ادامه دهنده آن هستند و به خوبی مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مذاکره هسته‌ای باید محکم و باصلابت مانند شهدای غواص که دست بسته بودند سر خم نکرد، ملت چنین می‌خواهد که تیم مذاکره کننده کشورمان مانند رزمندگانی که در نوک پیکان با استکبار جهانی خصوصا آمریکا و انگلیس می‌جنگید، تیم مذاکره کننده به گونه‌ای برخورد کند که درگیر بحث و بررسی دیپلماسی باشد، دیپلماسی تهاجمی را در پیش گیرد نه دیپلماسی تدافعی.  

کوثری تأکید کرد: انتظار است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای که مورد حمایت است، به هیچ وجه نپذیرد که مکان‌های نظامی مورد بازدید قرار گیرد و با دانشمندان ما روبرو شوند، تحریم‌ها یکجا و همزمان با توافق لغو شود، توسعه و تحقیقات هسته‌ای از فضای توافق ادامه پیدا کند در غیراینصورت مورد قبول مردم نیست و مجلس عکس‌العمل قانونی نشان خواهد داد.

این نماینده مجلس نهم در پایان در تذکری خطاب به دولت خاطرنشان کرد: بحث پرداخت حقوق معسرین رزمنده را هرچه سریعتر در دستورکار قرار دهند که این عزیزان از نگرانی دربیایند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
مگه میدون جنگه اقا...
آخرین اخبار