ورود وزارت ورزش به اشتغال جوانان با تدوین طرح "کسب و کار مجازی"

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام تدوین طرح "کسب و کار فضای مجازی" گفت: قصد داریم پیش از تصویب، این طرح را در یکی از استان‌ها با بهره‌گیری از منابع مالی استان اجرا کنیم و در حال حاضر در حال انتخاب استان مورد نظر هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا رستمی افزود: به مدت شش ماه 37 نفر از فعالان کسب و کار فضای مجازی روی طرح کسب و کار مجازی کار کردند و تجربیات این افراد در این زمینه دریافت شد. بعد از اقدامات اولیه این طرح به کمیته فضای مجازی جوانان رفت و پس از انجام اصلاحات به کمیسیون اشتغال دولت تحویل داده شد و از سال گدشته تا کنون در این کمیسیون قرار دارد. در صورت پذیرفته شدن تمام جزئیات طرح بازارسازی کسب و کار فضای مجازی در کمیسیون اشتغال این طرح به اجرا می‌رسد.

وی در ادامه گفت: در این طرح تلاش می‌کنیم به کسانی که قصد پرداختن به کسب و کار مجازی را دارند کمک کنیم تا به سفارش دهندگان و متقاضیان کالا و خدمات به راحتی دسترسی پیدا کنند. در مرحله بعد امکان بازاریابی برای آنان فراهم می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پیش‌بینی یک سال مشاوره برای متقاضیان، ادامه داد: بعد از آنکه متقاضیان کسب و کار مجازی آموزش دیدند و کسب و کار خود را راه‌اندازی کردند و وارد سیستم بازاریابی و بازارسازی شدند باید بتوانند هنگام برخورد با مشکلات از آموزش‌های تکمیلی برخوردار شوند تا فعالیت‌ آنها شکست نخورد.

رستمی در پایان گفت: لازم است کسب و کار مجازی از نظر قانونی بازنگری شود تا جوانان به راحتی بتوانند با برخورداری از اولیه‌ترین امکانات کسب و کار مجازی را حتی در منزل خود راه‌اندازی کنند. البته بازاریابی و بازارسازی نیز مهم است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار