تکواندو کار ایرانی الاصل تیم ملی جمهوری آذربایجان بعد از کسب مجوز بازی،‌برای تیم ملی این کشور در بازیهای اروپایی صاحب مدال طلا شد.

دور افتخار ایرانی با پرچم آذربایجان؟!به گزارش خبرنگار  حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نخستین دوره بازیهای اروپایی در رشته تکواندو از سه شنبه 26 خردادماه با حضور 63 تکواندو کار در بخش مردان و 64 بازیکن در بخش بانوان از 26 کشور در باکو آذربایجان آغاز شد و جمعه شب 29 خردادماه با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.
 
این رقابت ها در چهار وزن المپیکی برگزار و امتیازات آن برای کسب سهمیه المپیک ریو محسوب شد، اما نکته جالب توجه در قهرمانی تیم ملی تکواندو آذربایجان حضور دو ایرانی در ترکیب این تیم بود.
 
رضا مهماندوست سرمربی اسبق و موفق تیم ملی تکواندو ایران که بعد از اختلافات مالی با مسئولان فدراسیون تکواندو استعفا داد و راهی چین تایپه شد، پس از بازیهای آسیایی اینچئون هدایت تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان را برعهده گرفت.
 
اوایل اسفندماه سال گذشته 5 تکواندو کار مرد و زن ایران پیشنهاد تابعیت جمهوری آذربایجان را پذیرفتند و راهی این کشور شدند. با این حال در مسابقات جهانی روسیه مجوز بازی این سه بازیکنان را صادر  نشد تا آنها از قرعه کشی مسابقات در اردیبهشت ماه امسال حذف شوند.

اما با تایید خبر باشگاه خبرنگاران که چندی قبل خبر دریافت مجوز بازی میلاد بیگی را منتشر کرده بود، این بازیکن توانست برای آذری ها در وزن 80- کیلوگرم صاحب مدال طلا در بازیهای اروپایی شود.
 
بیگی مدال طلای ارتش های جهان (سیزم) را تابستان سال گذشته برای ایران کسب کرده بود. مسابقات سیزم به میزبانی تهران برگزار شد.
 
حالا سوال در اینجا است که این بازیکن چطور توانسته بعد از ناکامی در دریافت مجوز بازی در مسابقات جهانی اواخر اردیبهشت، در مدت حدود یک ماه مجوز مسابقه دادن را از فدراسیون تکواندو ایران بدست آورد؟! در حالیکه احمد محمدی و سینا بهرامی دو بازیکن دیگر ایرانی که تابعیت آذربایجان را پذیرفته‌اند با وجود آنکه مدال چندان ارزشمندی نیز قبلا برای ایران بدست نیاورده‌اند تاکنون توانسته‌اند مجوز بازی کسب کنند.
 
تیم ملی آذربایجان در این بازیها با کسب سه مدال طلا از چهار وزن المپیکی در بخش مردان و یک نشان برنز قهرمان شده است.
 
"رادیک عیسی اف" دیگر تکواندوکار طلایی آذری‌ها در این پیکارها است که یک ماه قبل هم مدال طلای جهان را در روسیه بدست آورده است. اما در وزن 58- کیلوگرم" روی باراگانسا" از پرتغال و در وزن 68- کیلوگرم "آیخان تقی زاده" از آذربایجان دیگر طلایی های این مسابقات لقب گرفتند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تکواندو ، اروپا ، باکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار