نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شریف و متدین یمن در طول تاریخ ارزشمند و سیاسی خود همیشه نماد مبارزه با ظلم و ستم بوده‌اند و همواره در کنار مظلومان در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند و تاریخ خود را با انجام این مهم آراسته‌اند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدحسن ابوترابی‌فرد" عصر امروز (شنبه 20 خرداد) در نشست جمعی از نمایندگان مجلس با گروهی از انقلابیون یمن که در محل کمیسیون تلفیق نهاد قانونگذاری برگزار شد، گفت: ابتدا با تمامی مجاهدان یمنی که در این نشست حضور یافته‌اند سلام می‌کنم و از ملت یمن برای مجاهدت‌هایشان تشکر می‌کنم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخ پرافتخار کشور اسلامی یمن ادامه داد: ملت یمن بزرگ و هوشمند است و اولین ملتی بود که در صدر اسلام بدون هیچگونه نبرد و براساس شناخت از حقانیت دین مبین اسلام به آن گرویدند و در کنار پیامبر (ص) بودند و به احترام این ملت، پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به سوی آنها اعزام نمودند تا مسلمانان یمن در معیت آن حضرت در مراسم حجه الوداع حضور یافته و پیرو راه پیامبر (ص) بودند.

وی افزود: مردم شریف و متدین یمن در طول تاریخ ارزشمند و سیاسی خود همیشه نماد مبارزه با ظلم و ستم بوده‌اند و همواره در کنار مظلومان در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند و تاریخ خود را با انجام این مهم آراسته‌اند.

ابوترابی‌فرد افزود: پیام امروز مردم یمن بیانگر چند حقیقت و ارزش استثنایی است؛ امروز مردم یمن را با وحدت و انسجام اسلامی می‌شناسند و در سراسر این بلاد یک فریاد شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم وحدت در سایه تلاش علما و رجال سیاسی و شخصیت‌های یمن که مدیریت انقلاب یمن را در دست دارند، در میان مردم این کشور روزبه‌روز مستحکم‌تر شود تا این ملت به پیشرفت‌های مطلوب دست یابد.

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: حرکت مردم مبارز یمن تبیین اهداف روشن آنان در رویارویی با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران آمریکایی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم گفت: امروز ملت یمن با تمسک به اسلام ناب، راه خود را در مبارزه با ظلم طی می‌کنند، راهی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند. به دلیل همین ویژگی خوب مردم یمن است که آمریکا و رژیم آل سعود با این ملت به مقابله و دشمنی برخاسته‌اند.

وی افزود: به دلیل ویژگی‌های انقلابی مردم یمن، انقلاب آنها پیروز خواهد شد و در آینده دشمنانشان شکست می‌خورند و گواه روشن بر پیروزی این ملت مظلوم آن است که امروز پس از گذشت 3 ماه از حملات رژیم سعودی به مردم، زنان و کودکان یمنی، دشمنان حتی نتوانستند یک قدم به اهداف خود نزدیک شوند.

ابوترابی‌فرد گفت: تحلیل‌گران سیاسی امروز اتفاق نظر دارند که رژیم سعودی شکست خورده و شما ملت یمن مظلومیت مردم غزه در برابر صهیونیست و پیروزی آنها در برابر دشمن را در یمن به نمایش گذاشتید. ملت ایران و تمامی کشورهای اسلامی مانند عراق، لبنان، بحرین، سوریه و سراسر دنیای اسلام با همه وجود در کنار شما مردم مقاوم هستند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: پیروزی عاجل شما مردم سلحشور را از خداوند یکتا مسئلت دارم و تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران، مجلس و تمامی ملت با تمامی توان خود در کنار شما برادران یمنی خواهد بود.

گفتنی است در ابتدای این مراسم دکتر عصام العماد و تعدادی از رزمندگان یمنی حاضر در نشست با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، مطالبی را درخصوص وضعیت داخلی یمن به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رساندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، انقلاب ، نظام ، سلطه ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار