مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی گفت: علمای دینی در حبس زدایی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نقش بسیارمهمی دارنددرحقیقت علما معلمان و معماران سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند.

به گزارش گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران ازروابط عمومی ستاد دیه کشور، بنی‌هاشمی بااشاره به نقش فلسفه وجودی سازمان زندانها دراحیای انسانهایی که از روی سهو به سمت ناهنجاری و بزه‌ اجتماعی کشیده شده‌اند.اظهارکرد:فقر فرهنگی و فقر مالی علت اصلی بیش از 80 درصد از محکومیتهای حبس است ،در کنار اقدامات نهادهای متولی در صدد هستیم به طور ریشه‌ای در زندان‌ها نسبت به رفع این محرومیت و آموزش‌های همگانی اقدام نماییم .

وی ادامه داد: در ماه مهمانی خدا تبیین ابعاد شرعی دستگیری از زندانیان غیرعمد و بی بضاعت می‌تواند در ارتقاء سطح کمک‌های مردمی و جلب مشارکت‌های خیران موثرباشد و گره از کار بسیاری از زندانیان آبرومند و متدین را در این ماه پر خیر و برکت به دنبال داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی با درخواست از روحانیون برای اهتمام در تبلیغ مبانی فقهی و دیدگاه ائمه معصومین دین در راستای دستگیری از نیازمندان تصریح کرد:علاوه بر بحث آزادی زندانیان تشریح مشکلات و مصائب رقّت بار زیان دیدگان و مال باختگانی که با از دست دادن سرپرست خانواده و نان آورشان در جریان یک تصادفات رانندگی دچار مشکل هستند، می‌تواند عموم خیران را برای شرکت جدی در جشن‌های گلریزان تشویق و ترغیب کند .

در پایان حجت‌الاسلام محرمی، مدیرعامل ستاددیه با بیان تاریخ تشکیل و نحوه تاسیس ستاد دیه، به تبیین وضعیت مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی پرداخت .

انتهای پیام/

برچسب ها: ستاد دیه ، زندانها ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار