معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان از صدور کارت شناسایی برای رانندگان تاکسی و خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اهواز حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: در نشست کارگروه ویژه ساماندهی رانندگان تاکسی و آژانس های کرایه ای که با حضور مسئولان انتظامی و اجرایی شهرستان اهواز برگزار شد، مقرر گردید تا به منظور افزایش سطح اعتماد عمومی و کاهش سوءاستفاده به دلیل گمنام بودن رانندگان مسافربر، برای آنان کارت شناسایی صادر شود.

وی اظهار داشت: به این ترتیب تمامی تاکسیران ها و رانندگان دارای پروانه فعالیت که به صورت فردی و یا در قالب شرکت های حمل و نقل عمومی، دفاتر آژانس های تاکسی تلفنی و مؤسسات اتوموبیل کرایه فعالیت می کنند مکلف به استفاده از کارت شناسایی می باشند و متخلفان به کمیته انضباطی معرفی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی هدف از این اقدام را دسترسی آسان تر به افرادی که مرتکب جرم می شوند و یا خطری را متوجه مردم می کنند، اعلام کرد.

وی تصریح کرد: کارت شناسایی مذکور باید روی داشبورد خودرو و به گونه ای نصب شود که برای همه سرنشینان قابل رؤیت باشد و استفاده از کارت شناسایی دیگر رانندگان تاکسی یا در اختیار قرار دادن کارت شناسایی به دیگران اعم از افراد دارای پروانه تاکسیرانی ممنوع است.

امانت بهبهانی گفت: برای دستگاه قضایی علاوه بر آسایش شهروندان که مدیران اجرایی مسئول تأمین آن هستند، آرامش و امنیت روانی شهروندان نیز اهمیت ویژه ای دارد و کارگروه ویژه ساماندهی رانندگان تاکسی و آژانس های کرایه ای نیز به همین منظور تشکیل شده است.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.