معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در دیدار با رئیس شورای عالی حج و عمره کشور عراق گفت: همکاری آستان قدس رضوی با اماکن متبرکه عتبات عالیات وارد فاز عملیاتی شده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی در دیدار با رئیس شورای عالی حج و عمره کشور عراق اظهار داشت: از ابتدای امسال میزبان رئیس دیوان وقف شیعی عراق، تولیت حرم امامین عسکریین، قائم مقام تولیت حرم امام حسین(ع) و خدام حرم شریف امامین کاظمین در حرم مطهر رضوی بوده‌ایم.
وی بیان داشت: مدیران عالی آستان قدس رضوی نیز در قالب هیئاتی برای تبادل تجربیات به عتبات عالیات سفر کردند که این نشان از عمق روابط میان آستان قدس رضوی و عتبات عالیات دارد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: این ارتباط باید روز به روز افزایش یابد تا به کوری چشم دشمنان اسلام، این قطب‌های معنوی جهان تشیع بتوانند در مقابل تهاجم فرهنگی استکبار جهانی ایستاده و اسلام اصیل را به جهانیان معرفی کنند.
منبتی در ادامه به تشریح بخش‌هایی از فعالیت‌های معاونت اماکن متبرکه پرداخت و افزود: در ماه مبارک رمضان روزانه 12هزار نفر از مجاوران روزه دار در قالب طرح اکرام رضوی، از خوان متبرک حضرت رضا(ع) متنعم خواهند شد، که این تعداد در دنیا بی نظیر است.
وی تاکید کرد: توسعه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی به بیش از یک میلیون مترمربع و ارائه انواع خدمات رفاهی، فرهنگی و تبلیغی، مشاوره و آموزش و .... در مجموعه آستان قدس رضوی با درایت و مدیریت آیت الله واعظ طبسی محقق شده که امروز به عنوان الگویی در سطح جهان اسلام شناخته می‌شود.
خالد عطیه رئیس شورای عالی حج و عمره جمهوری عراق نیز گفت: اقدامات و فعالیت‌های این حوزه قابل توجه بوده و انتقال اطلاعات و تجارب این معاونت به مسئولان عتبات عالیات می‌تواند زمینه پیشرفت خدمت به زائران را در عراق فراهم نماید.
اعضای شورای عالی حج و عمره پس از دیدار با سیدخلیل منبتی از موزه مرکزی و کتابخانه آستان قدس رضوی بازدید کردند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.