امام جمعه موقت سنندج فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان را تقویت اراده و تمرینی برای خودیابی و غلبه بر هواهای نفسانی دانست وگفت: باید در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم جهت نزدیکی بیشتربه خداوندمتعال فاصله ها راازبین ببریم.

به گزارش  خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از سنندج؛ ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان را تقویت اراده و تمرینی برای خودیابی و غلبه بر هواهای نفسانی دانست و افزود: باید در ماه مبارک رمضان در جهت نزدیکی بیشتر به خداوند متعال تلاش کنیم و اگر فاصله ای بین خالق و مخلوق وجود دارد آن را از بین برد.

وی تلاش در جهت فقرزدایی و کمک به نیازمندان را وظیفه تمام آحاد مردم دانست و افزود: مسلمانان در جوامع اسلامی باید دست به دست هم دهند و نگذارند فقر در جامعه وجود داشته باشد. 

خطیب جمعه سنندج روزه گرفتن را تنها تشنگی و گرسنگی کشیدن ندانست و گفت: روزه ابعاد بسیار زیادی دارد که منع خوردن و آشامیدن تنها بخشی از آن است و روزه داران باید تلاش کنند به تمام ابعاد فلسفه روزه توجه نمایند.

امام جمعه موقت سنندج انس با قرآن کریم را از دیگر ابعاد وجودی روزه دانست و گفت: فرد مسلمان در تمام طول سال باید با قرآن مانوس باشد و این انس در ماه مبارک رمضان باید بیشتر شود.

ماموستا حسینی همچنین بر حفظ شوونات ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد و گفت: حرمت این ماه مبارک بر همگان واجب است و فضای جامعه باید فضایی سراسر معنوی و قرآنی باشد.

وی از روزه داران خواست در ایام ماه مبارک رمضان با دعا و مناجات از خداوند متعال، پیروزی اسلام و مسلمین و رفع مشکلات امت اسلامی را تمنا کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.