مسکو هشدار داد؛ کشورهایی که برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه در خارج دست به ماجراجویی بزنند، شاهد تدابیر تلافی‌جویانه خواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز جمعه هشدار داد؛ کشورهایی که برای مسدود کردن دارایی های روسیه در خارج، در چارچوب روند دادرسی مربوط به سهامداران شرکت سابق نفتی یوکاس در دیوان دائم داوری لاهه، دست به ماجراجویی بزنند، شاهد تدابیر تلافی جویانه روسیه خواهند بود.

"واسیلی نبنزینا،" معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی که در خبرگزاری اینترفاکس روسیه منتشرشد اعلام کرد: کسانی که برای این کار ( مسدود کردن دارایی های روسیه) دست به ماجرا جویی بزنند، باید بفهمند تدابیر تلافی جویانه ای هم وجود دارد.

روسیه این تهدید را درحالی مطرح می کند که سهام دولت روسیه پیش از این در فرانسه و بلژیک مسدود شده است.

"سرگئی لاوروف،" وزیر امور خارجه روسیه نیز کمی پس از آن تاکید کرد پاسخ تلافی جویانه روسیه در این خصوص اجتناب ناپذیر است.

وی گفت :« این تنها شکل اقدام در عرصه بین المللی است.»

روسیه پیش از این هرگونه پرداخت غرامت را در چارچوب این پرونده رد و به پایه حقوقی این حکم دیوان دائم داوری لاهه اعتراض کرده است.

این دادگاه در ژوئیه 2014، روسیه را به پرداخت غرامت 50 میلیارد دلاری (‌37 میلیارد یورویی) به سهامداران گروه نفتی یوکاس که در سال های 2000 پس از روند قضایی منحل شد، محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه اعلام کرد در میان حساب های روسیه که در بلژیک مسدود شده است به ویژه حساب های سفارت روسیه و نمایندگی های دائم این کشور نزد اتحادیه اروپا و ناتو در بروکسل به چشم می خورد.

 "تیم آبزرن،"مدیر اجرایی هولدینگ نماینده ساهمدار سابق اکثریت لوکاس،‌ در گفتگو با این خبرگزاری گفت در فرانسه نیز حساب هایی در حدود 40 بانک و همچنین هشت یا نه ساختمان و سهام دولتی و غیر دیپلماتیک مسدود شده است.

نبنزیا بدون توضیح بیشتری گفت در برابر این توقیف ها روسیه در حال آماده کردن پاسخ خود است.

وی گفت این پاسخ سیاسی نخواهد بود بلکه پاسخی حقوقی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار