عضو کمیسیون کشاورزی گفت: افزایش قیمت‌ها سبب کاهش قدرت خرید می‌شود لذا باید نظارت و بررسی‌ها بیشتر شود، چرا که کارگران و روستاییان که درآمد پایینی دارند قادر به خرید نان به قیمت آزاد نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نان به عنوان نیاز اولیه مردم نقش عمده‌ای در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی دارد و هنوز پای ثابت سفره‌های ایرانی است که اکنون با توجه به ماه مبارک رمضان نقش این کالا در مصارف روزانه مردم بیشتر می‌شود.

در این میان نان سنگک از جمله نان‌هایی است که بسیاری از مردم خرید آن را نسبت به دیگر نان‌ها ترجیح می‌دهند اما برخی نان‌های سنگکی آزادپز که از استقبال مردم نسبت به این نان خبر دارند، نان را به قیمت دلخواه خود می‌فروشند و برخی دیگر هم به بهانه کنجدی کردن نان قیمت‌ها را بالا برده‌اند و این در حالی است که تعداد دیگری از نانوایی‌ها نیز تنها نان کنجدی عرضه می‌کنند.

بر این اساس زمانی که دولت مجوز پخت نان به قیمت آزاد و خارج از شمول قیمت‌گذاری را مطرح کرد، سبب شد نانوایان گرایش بیشتری برای آزادپزی از خود نشان دهند.

بر اساس این گزارش، در حالی که بنا بر تصمیم دولت تنها 40 درصد نانوان‌ها باید آزادپز شوند و مابقی همچنان دولتی بمانند اما به نظر می‌رسد که متأسفانه تصمیم دولت بر عکس در حال اجرا شدن است و بسیاری از نانوایی‌ها به بهانه‌های مختلف نان را به قیمت آزاد عرضه می‌کنند؛ از طرفی برخی نانوایان برای این حرکت تازه خود دلایل خاصی دارند و معتقدند که دخل و خرج آنها با یکدیگر سازگار نیست.

از سوی دیگر، مردم در آستانه ماه مبارک رمضان که نیازشان به خرید نان دو چندان می‌شود، حال به هر نانوایی که مراجعه می‌کنند خبر از آزادپز شدن آن می‌دهد و این امر سرگردانی آنها را برای یافتن نانوایی دولتی رقم زده است.

در همین خوصوص، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: "قیمت هر قرص نان سنگک که عمده مصرف مردم است به صورت آزادپز در تهران هزار و 300 تومان، یک رو کنجد هزار و 500 تومان و دو رو کنجد 2 هزار تومان تعیین شده است."

هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نان به عنوان نیاز اولیه مردم است و در حالی که همه مردم توان خرید آن به قیمت بالا را ندارند باید عرضه به گونه‌ای باشد که فشار بر مردم وارد نشود.

وی در پایان تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها سبب کاهش قدرت خرید می‌شود لذا باید نظارت و بررسی‌ها بیشتر شود، زیرا برخی از اقشار اعم از کارگران و روستاییان که درآمد پایینی دارند قادر به خرید نان به قیمت بالا نیستند و همچنین ضعف در نظارت‌ها سبب تخلف نانوایان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناصر
۰۱:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
سلام
من خودم نانوایی دارم اخه مبشه مگه نانوایی نون به قیمت خودش نده از خودش قیمت بذاره یه حرفی بزنید که منطقی باشه دیگه الان اگه ۱۰ گرم چونه کم باشه میلیونی جریمه می کنند بعد قیمت نان هر کی دلش خواست بده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۱:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
نانوا هم می گویندسوخت آب برق آرد مزد کارگر کرایه گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
این همه به نانواها گیر میدین نشون میده که کوتاهتر از دیوار نانواها دیواری نیست .جرات داشته باشین یک روز هم ماموران تعزیرات را به مطب دکتران یا بیمارستانها بکشانید ولی
آخرین اخبار