رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک دانشجوی کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره و نمایشگاه ملی «فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» در تهران حائز رتبه برتر شد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد، علی مرادی اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری و حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و انجمن های علمی مرتبط 23 لغایت 26 خردادماه امسال در تهران  برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره با توجه به مشکلات زیست محیطی و کمبود آب در کشور و برای توسعه فناوری‌های مرتبط برگزار شد، تصریح کرد: آقای محمد رحمانیان از فرزندان این استان توانسته است در این جشنواره یک رتبه برتر کسب کند.
 
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پایان نامه آقای رحمانیان با عنوان «پالایش سبز خاک آلوده به سرب و کادمیم: نقش جمعیت میکروبی» در این جشنواره ارائه شد.
 
مرادی با بیان اینکه ورود فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیم به خاک، سلامت محیط‌زیست، تولیدات کشاورزی، موجودات زنده و در نهایت انسان را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: پرهزینه بودن و ناکارآمد بودن روش‌های فیزیکی و شیمیایی سبب گردیده این دانشجوی هم‌استانی در پایان نامه خود راهکارهای جدیدی ارائه دهد.
 
وی اظهار داشت: راهکار‌هایی نظیر استفاده از همزیستی باکتری‌های محرک رشد گیاه (PGPR) و قارچ ریشه‌های آربوسکولار (AM) به منظور افزایش زیست‌فراهمی فلزات و یا افزایش تولید زیست‌توده توسط گیاهان در این پایان نامه برتر کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شده است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.