امام جمعه شهر صنعا با بیان اینکه آل‌سعود آرزوی پیوند خاک یمن به عربستان را به گور خواهد برد، گفت: مردم یمن به خاطر مشکلات فرقه‌ای که سال‌ها عربستان برای آن‌ها ایجاد کرده، کینه شدیدی از سران این کشور دارند و اینک مجال را برای انتقام از ‌آل سعود مناسب دیده‌اند.

"سید یحیی الدیلمی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حملات سعودی‌ها به مردم بی‌دفاع، مظلوم و بی‌سلاح یمن را اوج حقارت این رژیم دانست و گفت: عربستان به دنبال یک سلطه درازمدت و مستبدانه بر یمن بوده که در این مسیر از بالاترین حد حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها نیز برخوردار است.
 
امام جمعه شهر صنعا افزود: کمک‌های فراوان تسلیحاتی و مالی دشمنان مردم یمن به عربستان، به وضوح و به عینه مشهودند و هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند.
 
الدیلمی تصریح کرد: مردم ایران، خود سال‌ها با جنگی خانمان‌سوز و تحمیل شده از سوی استکبار  و استعمار بین‌المللی روبرو بوده‌اند و به فضل خدا توانستند خاک خود را حفظ کنند و وجبی از آن را به اجنبی ندهند لذا آن‌ها بیش از هر کس دیگری، وضعیت ناگوار و غیر انسانی مردم یمن را درک می‌کنند و به همین دلیل، از هیچ تلاشی برای حمایت از حقوق مردم یمن دریغ نخواهند کرد.
 
امام جمعه شهر صنعا همچنین گفت: تاکنون، مردم و دولتمردان ایران، اصلی‌ترین حامی مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن بوده‌اند و مردم یمن نیز در مقابل، همه این حمایت‌ها و انسان‌دوستی‌ها را به حافظه تاریخی خود سپرده‌اند و هرگز از یاد نخواهند برد.
 
الدیلمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل، همه‌گونه حمایت خود را از مردم یمن ابراز داشته و علنی کرده است و عربستان باید بداند که ملت یمن تنها نیست بلکه حامیانی چون مردم رشید ایران دارد.
 
امام جمعه شهر صنعا گفت: وقتی دیدم رهبر ایران مستقیماً مقامات آل‌سعود را خطاب قرار دادند و به آن‌ها هشدار دادند که هر‌‌چه سریع‌تر به غائله یمن خاتمه دهند، به خود بالیدم زیرا بر من ثابت شد که رهبر ایران، حامی یمن است و جای هیچ ترسی از هیچ تهدید و جنگ و مخاصمه‌ای نیست.
 
الدیلمی همچنین تصریح کرد: مردم یمن برای دفاع از خاک و شرف و حیثیت خود هم قسم‌شده‌اند و ترسی نیز از تهدید و تحریم و جنگ ندارند. مردم یمن، امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار داده‌اند و به پشتوانه حمایت‌های رهبر، مسئولان و مردم ایران، راه نصرت و پیروزی را خواهند پیمود و بینی آل‌سعود را به خاک خواهند مالید.
 
امام جمعه شهر صنعا افزود: حقیقت این است که سعودی‌ها در حال خودکشی سیاسی هستند. آن‌ها برای حفظ حکومت پوشالی و از دورن پوسیده خود، دست به هر کاری می‌زنند و یکی از شرم‌آورترین و ننگ‌آفرین‌ترین این کارها حمله یه یمن است.
 
الدیلمی در پایان خاطرنشان کرد: آل‌سعود بداند که یمن دیگر تکه دوم عربستان نیست و این آرزو که خاک یمن را به خاک خود پیوند دهد را با خود به گور خواهد برد. مردم یمن، به خاطر مشکلات قومی و قبیله‌ای و فرقه‌ای که سال‌های سال عربستان برای آن‌ها ایجاد کرده بود، کینه شدیدی از سران این کشور به دل دارند و اتفاقاً اینک مجال را برای انتقام از رژیم سعودی مناسب دیده‌اند لذا تا آخرین نفر، تا آخرین نفس، تا آخرین لحظه و تا آخرین قطره خون برای صیانت از خاک و وطن خودشان در برابر عربستان و هر رژیم هتاک دیگری ایستاده اند و دیری نخواهد پایید که از عربستان، جز یک نام ذلت‌بار و حقیر در تاریخ نخواهد ماند.
 
انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار