مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی قم گفت: صنعت فرش قم چهل هزار نفر را زیر پوشش دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیر عامل شرکت صنعتی قم در بررسی راهکارهای عرضه فرش در چین گفت: در حال حاضر صنعت فرش قم نزدیک به 40 هزارنفر را زیرپوشش قرار داده که یک فرصت  استثنایی را در اختیار سرمایه گذاران و تولید کنندگان قرار داده است. 

وی در این همایشی که کارشناسان وزارت امور خارجه، صادرکنندگان و تولید کنندگان فرش قم و کارشناسان دستگاه‌های مختلف حضور داشتند افزود: مسئولان در قبال فرش دوموضوع را باید مدنظر قرار دهند یکی تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید در ایران  با توجه به توان داخلی و دیگری رویکرد جدیدی که بازارهای جهانی به فرش دستباف پیدا کرده‌اند. 

وی اظهار کرد:این دو رویکرد خوشه کسب و کار فرش دستباف را براین داشت تا مطالعات بازاریابی بین المللی و راهکارهای عرضه فرش قم به بازار چین را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی عنوان کرد:یکی از مزایای این مطالعات شناسایی ظرفیت‌ها و تهدیدات، ایجاد نمایندگی دائمی فرش دستباف، شناسنامه‌دار کردن تولیدات قم، راه اندازی سایت تخصصی به سه زبان فارسی، انگلیسی و چینی، قابلیت بررسی اصالت فرش‌های موجود بازار چین، بررسی راهکارهای جذب سلایق و اعمال نظر مصرف کنندگان و نحوه تحقق حقوق مصرف کننده و تولیدکننده می باشد.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که تجار و تولید کنندگان هنر صنعت فرش کشور با رویکردی علمی و بین‌المللی وارد این بازار شوند می‌توان انتظار داشت تا یک خریدار خارجی فرش دستباف قم را نه برای مصرف بلکه  برای سرمایه گذاری خریداری کند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.