وسایل و دستگاه‌های مورد نیاز برای اتاق عمل‌های بیمارستان معرفی ماهشهربا تأمین اعتبار از دانشکده علوم پزشکی آبادان خریدار شد که بالغ بر 683 میلیون تومان است.

تجهیز اتاق عمل بیمارستان معرفی ماهشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از آبادان؛سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع و آمار بسیار بالای انجام عمل‌ها در تنها بیمارستان دولتی سطح شهرستان گفت: قدیمی و فرسوده بودن دستگاه‌های موجود، روند کار و پزشکان جراح را دچار مشکل کرده بود که خوشبختانه با تأمین اعتبار لازم و خریداری وسایل مورد نیاز و با توجه به ظرفیت بیمارستان و نیاز مراجعه‌ کنندگان و بیماران شهرستان و حومه، این مشکل برطرف خواهد شد.

علیرضا قدری اتاق عمل‌های بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر به جدیدترین و به‌روزترین امکانات و دستگاه‌های پزشکی برای انجام عمل‌های جنرال و غیره مجهز شد.

قدری خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد عمل جراحی در بیمارستان با بهترین کیفیت توسط پزشکان جراح و تکنسین‌های با تجربه و فعال با وسایل جدید انجام خواهد شد و آمار اعزام بیماران به استان، سردرگمی مراجعه کنندگان و میزان مرگ و میر بیماران اورژانسی اعزام به اهواز در میانه راه به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دستگاه‌های خریداری شده که با جدیدترین و به‌روزترین استانداردهای سطح کشور مطابقت دارند، دقت کار کادر جراحی و موفقیت در انجام عمل‌ها را بسیار بالا برده است که جا دارد از سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان به دلیل حمایت‌ها و کمک‌های فراوان در این راستا تشکر و قدردانی کنم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر به تجهیزات و دستگاه‌های خریداری شده اشاره کرد و گفت: 6 دستگاه مانیتور با سیستم سانترال برای بررسی وضعیت حال عمومی بیماران بعد از عمل که با اتصال به سیستم سانترال در ایستگاه پرستاری قابل رؤیت است، برای ریکاوری اتاق عمل به مبلغ 820 میلیون ریال شامل هزینه نصب و راه‌اندازی، خریداری شده است.

علیرضا قدری افزود: یک دستگاه ساکشن برای خارج کردن خون، ترشحات و سموم بدن به شیوه مکش به مبلغ 35 میلیون ریال، یک تخت جراحی ویژه انجام عمل‌های جراحی ارتوپدی و یک تخت مخصوص با امکان افزودن قابلیت‌های تخصصی و انجام عمل‌های جراحی جنرال به مبلغ 780 میلیون ریال شامل هزینه‌های نصب و راه‌اندازی از دیگر تجهیزات خریداری شده است.

وی گفت:یک دستگاه اتوکلاو 300 لیتری برای استریل ابزار استفاده شده در اتاق عمل به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال، یک ست DHS برای عمل‌های جراحی ارتوپدی مفاصل به مبلغ 250 میلیون ریال، یک دستگاه C-ARM برای انجام عمل‌های جراحی ارتوپدی به مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز خریداری و به امکانات اتاق عمل‌های بیمارستان معرفی اضافه شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.