هشدار روسیه به اتحادیه اروپا درباره تمدید ممنوعیت واردات مواد غذایی

روسیه به احتمال زیاد مفاد جدیدی را به قانون ممنوعیت واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا اضافه نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روسیه تصمیم ندارد مفاد جدیدی را به قانون ممنوعیت واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا اضافه کند. با این وجود انتظار می‌رود در صورت تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور درصدد بر آید تمدید قانون ممنوعیت واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار دهد.

معاون اول نخست وزیر روسیه امروز اعلام کرد در صورتیکه اتحادیه اروپا موضع خود در قبال اعمال تحریم علیه روسیه را تغییر ندهد این کشور ممنوعیت واردات مواد غذایی را تمدید خواهد کرد.
  
روابط میان کشورهای غربی و مسکو از سال 2014 به دلیل الحاق کریمه به روسیه و همچنین تشدید بحران داخلی اوکراین رو به زوال گذاشت. غرب، مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین و تشدید درگیری های مسلحانه در شرق این کشور متهم کرده است. 

 از همین رو سال گذشته، آمریکا و کشورهای غربی اقدام به تحریم برخی از بخش‌های اقتصادی روسیه کردند. این کشورها در نظر دارند تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تمدید کنند. 

روسیه بارها اتهامات وارده را رد کرده است. مسکو تاکید کرده است سیاست اعمال تحریم علیه روسیه نتیجه معکوس دارد. این کشور در اوت 2014 (مرداد 1393) در پاسخ به تحریم دولت‌های غربی، ممنوعیت یک ساله واردات غذا از اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار