رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: آمار مهاجرت در خراسان رضوی دوبرابر میانگین كشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ مزروعی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: توجه به صنعت گردشگری استان باعث شده به بخش های دیگر كمتر توجه شود و آمار مهاجرت به مركز استان زیاد شود.

وی گفت: اگر رشد در استان شكل بگیرد می توان به مشکلات حاشیه نشینی، آب و معضلات اجتماعی بپردازیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان تا کنون رشد خوبی داشته است گفت: تاکنون 114 هزار تن گندم در خراسان رضوی خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 10 برابر رشد دارد.

مجتبی مزروعی افزود : تاکنون 55 هزار تن جو هم در این استان خرید تضمینی شده که بر این اساس امسال بیش از یک سوم خرید دولتی جو در کشور متعلق به خراسان رضوی است.

مزروعی گفت: 200 هزار هکتار زمین در سال زراعی 93- 94 به کشت گندم آبی و 125 هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافته است، همچنین سطح زیر کشت جو در خراسان رضوی 180 هزار هکتار است که 40 هزار هکتار آن به کشت جو دیم اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با ابراز خرسندی ازوضع تولید گندم در این استان افزود: در شش تا 9 ماه گذشته 190 هزار تن انواع نهاده در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

مزروعی با اشاره به این که طرح ضیافت و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان بر عهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است، گفت: امسال مراکز عرضه محصولات طرح ضیافت از 2 محل نمایشگاه بین المللی و منطقه خواجه ربیع به 26 مرکز افزایش یافته است.

وی افزود: در هفته جهاد کشاورزی 170 طرح با هزینه ای بیش از 626 میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از 4 هزار نفر به طور مستقیم به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: این طرح ها در قالب پروژه های آب و خاک، تولیدات دامی، گیاهی و صنایع تبدیلی بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.