مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آستانه‌ی حلول ماه ضیافت‌الله، این ماه عظیم را محملی برای همدلی و وحدت مسلمانان برشمرد و گفت: رمضان همچون باران بهاری در کالبد خشکیده روان انسان روح حیات می‌دمد.

رمضان همچون باران بهاری در کالبد خشکیده روان انسان روح حیات می‌دمدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز، "علی‌اکبر صفی‌پور" اظهار داشت: در عصری که انسان حصارهای اضطراب و تنهایی را بر خود تنیده و روزمرگی و دنیازدگی آفت اصلی حیات بشری است، ‌تسبیح و تنزیه و تقرب به درگاه پروردگار هستی و درک سرمایه گرانبهای بندگی حضرت حق، موجب شکفتگی و انبساط باطن و رهایی از قیود بندگی غیر می‌گردد.

وی گفت: این ماه عظیم و آموزه‌های آن، فرصت مغتنمی است تا انسان در چشمه سار رحمت و مغفرت الهی، جان و دل خویش را به زلال ایمان صیقل دهد.

صفی‌پور افزود: در این ماه، طریق هدایت به صریح‌ترین شیوه متجلی گشته و با بلیغ‌ترین زبان تبیین شده و ارزش‌های فرهنگی ماه رمضان بسیار زیاد است، به نحوی که می‌‌توان  جوهره‌ی فرهنگ اسلامی را  در آموزه‌های آن  مشاهده کرد. 

وی تاکید کرد: ماه رمضان فرصت مغتنمی است تا مضامین کلام وحی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های اصحاب فرهنگ و هنر و قلم، تجلی نماید و تاثیری درخور در جامعه به بار آورد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.