نخستین محموله تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری امروز وارد این شهر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، شهردار ساری در حاشیه مراسم حمل نخستین محموله تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری با اشاره به اینکه در مازندران در حال حاضر دفن زباله ها به صورت غیربهداشتی و سنتی انجام می شود، گفت: از سال 1391 موضوع احداث نیروگاه های زباله سوز در دستور کار قرار گرفت و شهرهای ساری، نوشهر و تهران به صورت همزمان با اجرای قرارداد جدید برای ساخت نیروگاه زباله سوز اقداماتی انجام دادند.

مهدی عبوری افزود: امروز نخستین مجموعه از پوره شماره 1 و 2 و بویلرهای نیروگاه زباله سوز ساری وارد شهرستان ساری شده است.

به گفته شهردار ساری، تجهیزات این کارخانه حدود 30 تریلی است که 15 تریلی آن امروز وارد شده و 15 تریلی دیگر هم روزهای آینده وارد شهر می شود و با استقرار دستگاه ها در محل ساخت این کارخانه ، در نیروگاه نصب خواهند شد.

عبوری افزود: قرارداد ما برای احداث نیروگاه زباله سوز حدود 33 میلیون دلار معادل 100 میلیارد تومان است که تا امروز 40 میلیارد تومان هزینه شد.

وی یادآور شد: این قرارداد بزرگ به صورت عرضی مشارکت با بخش خصوصی است که حدود 60 درصد را شهرداری ساری و 40 درصد را طرف قرارداد چینی قرار است هزینه کند.

رئیس شورای اسلامی شهرساری هم در حاشیه حمل تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری گفت: طرف اصلی نیروگاه ، شورای شهر و شهرداری ساری هستند و امیدواریم بتوانیم کمتر از 2 سال دیگر این نیروگاه را راه اندازی کنیم.

شمشیربند افزود: ظرفیت این کارخانه زباله سوز 350 تن در روز است و شهرساری بالاترین تناژ در کشور را از لحاظ ظرفیت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرساری تصزیح کرد: این دستگاه خودسوز است و رباله ای که تحویل این دستگاه می شود با سوخت خود زباله تبدیل به برق می شود.

شمشیربند یادآور شد: با راه اندازی این کارخانه زباله سوز ، درآمد زایی برای شورای شهر، شهرداری و مردم ساری می شود.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.