بیش از 260 میلیارد ریال برای اجرای طرح های کشاورزی در مازندران هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از ساری، استاندار مازندران در مراسم افتتاح طرح های كشاورزی مازندران در اراضي بازسازي شده روستاي ابجر قائمشهر گفت: 267 ميليارد ريال اعتبار برای اجرای 103 طرح کشاورزی در مازندران هزینه شد.

ربیع فلاح با بیان اینکه خودكفايي در محصولات كشاورزی ضامن استقلال كشور است .افزود: تجهيز و نوسازی 100 هزار هكتار از اراضی مازندران ضرورت دارد و كشاورزان باید از آخرين امكانات و تكنولوژی روز استفاده کنند.

وی از سهم 23 درصدی كشاورزی در ارزش افزوده اقتصاد مازندران خبر داد و تصریح کرد: سهم 20 درصدی بخش كشاورزی در اشتغال و توليد بيش از 6 ميليون تن محصولات زراعی و باغی در مازندران بيانگر جايگاه مهم كشاورزی در توسعه استان است .

استاندار مازندران با اشاره به اجراي طرح تجهيز و نوسازي اراضي زراعي روستاي ابجر قائمشهر گفت : ايجاد مسيرهای دسترسی به عرصه زراعی و بهره گيری از ماشين آلات كشاورزی از خواسته های اوليه كشاورزان عزيز است .

فلاح خواستار مهندسی ، لايروبی ، نوسازی و بازسازی همه آب بندان های مازندران شد و افزود: بايد تلاش كنيم تا كشاورزان با تناوب كشت حداكثر منفعت را از زمينهای كشاورزی ببرند .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، طرح ، کشاورزی ، اجرا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.