رهبر کاتولیک‌های جهان کشورهایی را که دروازه‌های خود را به روی مهاجران بسته‌اند مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ پاپ "فرانسیس،" رهبر کاتولیک‌های جهان، در دیدار عمومی این هفته خود از کشورهای مختلف جهان خواست برای مهاجران ارزش قائل شوند و دروازه‌های کشور را به روی این افراد که اغلب درگیر شدیدترین مشکلات اجتماعی هستند، نبندند.

پاپ فرانسیس در این باره گفت: از همه دولت‌هایی که برخوردی خصمانه با مهاجران دارند می‌خواهم رفتار خود را تلطیف کنند و اقدامی برای حفظ جان این افراد انجام دهند. 

فرانسه و اتریش تدابیر سخت‌گیرانه‌ای در مرزهای خود برقرار کرده‌اند تا از ورود مهاجران از راه ایتالیا  به این کشورها جلوگیری کنند. "متئو رنزی،" نخست وزیر ایتالیا پیش از این اعلام کرد کشور وی به تنهایی نمی‌تواند میزبان تمام مهاجران خارجی باشد و از دیگر کشورهای اروپایی هم می‌خواهد پذیرش سهمی از این مهاجران را برعهده بگیرد، در غیر اینصورت ایتالیا نیز مرزهای خود را به روی این مهاجران می‌بندد.

پاپ فرانسیس در جمع هواداران افزود: این خواهران و برادران ما به امید یافتن منزلی نو و زندگی در صلح و آرامش سرزمین‌های خود را ترک کرده‌اند. کرامت انسانی باید همیشه محترم شمرده شود. 

با توجه به افزایش تعداد مهاجران آفریقایی و برخی کشورهای خاورمیانه به ایتالیا، پلیس این کشور حدود 300 چادر موقت آنها را در بخش‌های ساحلی تخریب کرد. این مهاجران نیز به امید یافتن محلی برای زندگی و فرصت‌های شغلی جدید رهسپار فرانسه، آلمان و اتریش شدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار