بر اساس بیانیه سازمان بهداشت جهانی، اعلام وضع اضطراری جهانی برای ویروس مرس غیرضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی امروز در بیانیه ای اعلام کرد اعلام وضع اضطراری بهداشت برای ویروس نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) ضرورتی ندارد.

این سازمان با اعلام این خبر تصریح کرد: شرایط به جایی نرسیده است که به اعلام وضع اضطراری بهداشت عمومی نیازی باشد. اعمال محدودیت های سفر نیز ضرورتی ندارد؛ اما مردم باید آگاهی خود را نسبت به این ویروس بالا ببرند.  آگاهی در خصوص علائم ویروس مرس و رعایت مسائل بهداشتی در تماس با افرادی که در مکانهای وجود این ویروس حضور داشته اند، می تواند در پیشگیری از ابتلا به مرس مفید باشد.

این سازمان علل ابتلا به ویروس مرس را در کره جنوبی تماس نزدیک و طولانی مدت با افراد مبتلا شده در اتاقهای کوچک بیمارستان، اتاق های چند تخته بیمارستان و پایبندی به آداب ملاقات با بیماران عنوان کرد. این سازمان همچنین از کره جنوبی به دلیل اطلاع رسانی اندک درباره علائم بیماری و پایین بودن سطح آگاهی مردم انتقاد کرد.

وضع اضطراری بهداشت عمومی یک بیانیه رسمی است که بوسیله سازمان بهداشت جهانی و بر اساس مقررات بین المللی بهداشت به هنگام بحران هایی که می توانند بهداشت عمومی را در سطح جهان به خطر بیندازند اعلام می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار