با مرگ یکی دیگر از بیماران مبتلا به مرس، تعداد قربانیان این ویروس تنفسی در کره جنوبی به 16 نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بی‌بی‌سی؛ وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد یکی دیگر از مبتلایان به سندروم تنفسی خاورمیانه – مرس – جان خود را از دست داده است و به این ترتیب آمار قربانیان این ویروس در کره جنوبی به 16 نفر افزایش یافت. در همین حال 5 نفر دیگر به مجموع مبتلایان مرس اضافه شده‌اند و آمار شهروندان کره جنوبی درگیر این ویروس به 150 نفر رسید.

پس از کشورهای خاورمیانه، کره جنوبی دارای بیشترین آمار مبتلایان به ویروس مرس است. یکی از شهروندان کره جنوبی به اسلواکی سفر کرده است و پس از مشاهده علائمی مانند تب و ضایعات پوستی بلافاصله مورد آزمایش قرار گرفت. هرچند آزمایش این مرد درمورد ویروس مرس منفی بود؛ مقامات اسلواکی برای پیشگیری از انتقال این بیماری تنفسی به اروپا، شهروند کره‌ای را قرنطینه کردند. 

بیمارستان مرکزی سئول پذیرای بیشترین تعداد مبتلایان به مرس در کره جنوبی است و به همین دلیل از پذیرش دیگر بیماران عادی تا مدت نامشخصی خودداری می‌کند. بیش از 70 بیمار مبتلا به مرس در بیمارستان مرکزی سئول بستری هستند.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) روز گذشته اعلام کرد سه‌شنبه در یک نشست اضطراری، ضمن ارزیابی شاخص‌های شیوع بیماری مِرس در کره جنوبی، به بررسی راهکارهای مقابله با شیوع این بیماری کشنده و ارائه آخرین توصیه‌ها برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار