دانشگاه امیر کبیر برای نخستین بار در خاورمیانه موفق به طراحی و ساخت واحد اندازه‌گیری برای سیستم‌های برق قدرت شدند که قابلیت مانیتورینگ شبکه قدرت را دارد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مهدی کراری عضو هیئت علمی دانشگاه مهندسی برق و عضو پژوهشکده بهره برداری ایمن شبکه دانشگاه صنعتی امیر کبیر در این خصوص گفت: این دستگاه در شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای سیستم‌های برق قدرت جزو مدرن‌ترین دستگاه‌های فناوری (PMU) است. در حال حاضر این نوع دستگاه در کشورهای پیشرفته ساخته شده و در حال استفاده است. 

وی افزود: این دستگاه اطلاعات ولتاژها و جریان‌های همراه را به مرکز کنترل شبکه ارسال می‌کند. 

وی اظهار داشت: سیستم مانیتورینگ ناحیه گسترده تخمین و نمایش دقیق حالت سیستم تشخیص خطا و تعیین محل خطا،‌ ارزیابی پایداری سیگنال کوچک‌، پایداری گذرا و ولتاژ، تجزیه و تحلیل حوادث و اختشاشات، حفاظت گسترده کنترل هوشمند و زمان حقیقی بار ، بازیابی سیستم قدرت و سیستم کنترل و اعتبار سنجی از کاربردهای این دستگاه است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشورهای آمریکا، چین و هند و بعضی کشورهای اروپایی از این دستگاه استفاده می‌شود و این کشورها برنامه دارند میزان استفاده از این دستگاه را در سالهای آینده افزایش دهد.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.