رئیس سازمان اوقاف استان تهران گفت: طبق سال‌های قبل در ماه مبارک فصل تابستان دو ویژه برنامه‌ی ضیافت الهی و طرح نشاط را در برنامه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد در خصوص برنامه‌های سازمان اوقاف استان تهران اظهار داشت: این سازمان طبق سال‌های گذشته دو ویژه برنامه دارد که طرح ضیافت الهی مختص ماه رمضان و طرح نشاط مختص تابستان بوده که به مدت 45 روز برگزار می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های طرح ضیافت الهی گفت: این طرح که در 84 بقعه متبرکه استان تهران برگزار می‌شود شامل محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و قاریان بین‌المللی کشورمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده ادامه داد: این 67 محفل انس قرآن توسط 18 قاری مصری و 32 قاری کشورمان و به صورت جزء خوانی، ترتیل قرآن و صوت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کلاس‌های تفسیر قرآن و برپایی نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی در مسائل اعتقادی و اجتماعی و مناجات‌خوانی و سخن‌رانی‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های ضیافت الهی است.

رئیس سازمان اوقاف استان تهران افزود: برگزاری مراسم شب‌های قدر و برپایی کلیه‌ی  نماز جماعت و ارائه‌ی افطاری ساده برای نمازگذاران هم از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

وی برپایی جشن میلاد امام حسن و اطعام سحری و افطاری توسط نزورات مردمی را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت: علاوه بر افطاری مختصری که پس از اقامه نماز مغرب وقاع متبرکه و همچنین اطعام سحر و افطار نذورات مردمی هر شب در مصلای تهران مراسم سخن‌رانی، دعای افتتاح و افطاری اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدزاده در خصوص طرح نشاط معنوی اظهار داشت: در فصل تابستان به خاطر فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان کلاس‌ها اخلاق، نقاشی و طراحی و موضوعات گوناگون برای ماندگاری بیشتر زائرین در بقاع متبرکه برگزار می‌شود که ظرفیت 20 هزار نفری را برای این طرح در استان تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار