اولین کارخانه تولید لبنیات پاستوریزه بیجار به مناسبت هفته جهاد کشاورزی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، محمد عباسی ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: کارخانه تولید لبنیات پاستوریزه با هزینه ای بیش از 45 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث گردیده است و می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش تولید فرآورده های لبنی برای دامداران منطقه داشته باشد.

وی به اشتغالزایی 15 نفر به طور مستقیم و 25 نفر به طور غیر مستقیم با راه اندازی این کارخانه اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید تصمیم جدی برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در هر موردی که نیاز باشد دارد و در این خصوص تلاش می شود بازار مناسب برای فروش محصولات این واحد تولیدی فراهم گردد.

عباسی به وضعیت کشاورزی شهرستان و تولید گندم به عنوان قطب تولید گندم منطقه و فعالیت غالب مردم این شهرستان اشاره کرد وگفت: برآورد اولیه با توجه به بارش های ابتدای سال 94برداشت بیش از150هزارتن گندم بود، ولی با ورود یک جبهه هوای بسیار سرد و سپس کاهش شدید بارش، برداشت گندم امسال به کمتراز نصف مقدار مذکور می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی بیجاردر ادامه افزود: تنش های رطوبتی و سرمازدگی در بعضی مناطق تا 100 درصد مزارع را از بین برد و به مابقی مزارع نیز تا 60 درصد از این بابت خسارات وارد شده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: گندم ، قطب ، برآورد ، عنوان ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.