100 میلیون هکتار از اراضی ایران در معرض بیابان زایی و کلاه برداری زنانه 19 میلیون تومانی در اینترنت از موضوعاتی است که روزنامه‌های کشور در صفحه‌های اجتماعی امروز خود پیگیری کردند.

پیشخوان اجتماعی 27 خرداد 1394به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "کمرنگ شدن نوستالژی خیابان‌های شهری" نگاهی به وضعیت خیابان‌های شهری، نماد‌های تاریخی، تخریب بافت و خانه‌های تاریخی شهر تهران پرداخته و می‌نویسد: برخی از مدیران شهری برای نمادهای خاطره انگیز تهران ارزش خاصی قائل نمی‌شوند. نمونه‌اش، وضع نامناسب نگهداری از چنارهای خیابان ولیعصر و تخریب بافت و خانه‌های قدیمی در مناطقی مانند خیابان لاله زار، میدان امام حسین و بسیاری نقاط دیگر در مناطق 12، 11 و 20 تهران است.

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون وضعیت خیابان‌های شهر تهران و نمادهای شهری، تخریب پله‌های سوم خیابان ولیعصر و احداث دو دهنه مغازه و دو دستگاه آسانسور در این محل، معرفی 12 شهر به عنوان شهرهای فرهنگی، خارج بودن تهران از لیست شهرهای فرهنگی جهان و... اشاره می‌کند.

گشت رمضانی تعزیرات، 100 میلیون هکتار از اراضی ایران در معرض بیابان زایی، اختصاص 60 میلیارد تومان برای مبارزه با ریزگرد‌ها و 80 درصد هزینه‌های سلامت بر دوش مردم، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که روق بزنیم، می‌رسیم به گروه شوک روزنامه ایران که به خبر "قتل زن دوم پس از کشتن زن اول" پرداخته است. ماجرا از این قرار است که هنگامی که مرد جنایت کار به دلیل قتل همسر اول خود به زندان افتاد، با تلاش زیادی رضایت گرفت و برای جنایتی دیگر سر سفره‌ عقد نشست. این مرد پس از قتل همسر دومش متواری شد.

این در حالی است که وی در سال 85 همسر اول و در اواخر سال 91 نیز به دلیل اختلافات خانوادگی همسر دوم خود را نیز به قتل رساند، به طوریکه پس از دو سال این قاتل جنایت کار در چالوس شناسایی و دستگیر شد.

اعتراف خواستگار به سرقت فرش‌های نفیس مرد برج ساز، کلاه برداری‌های زوج دانشجو در نقش صاحب خانه‌های پولدار و کلاه برداری زنانه 19 میلیون تومانی در اینترنت، از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری است که در صفحه شهری خود به موضوع "سهم دولت از هزینه‌های حمل و نقل عمومی تهران کمتر از 10 درصد است" پرداخته و در این باره می‌خوانیم؛ راه تحریم حمل و نقل عمومی تهران در دولت فعلی مانند دو دولت گذشته ادامه یافته است. به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران،‌متاسفانه هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، غربت حمل و نقل شهری بیشتر شده و سامانه‌های حمل و نقل عمومی محجوب تر می‌شوند.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون شورای شهر به دنبال تقویت نظارت بر اجرای مصوبات، حالا نوبت انضباط اجتماعی است، و پایان کار مصلی در دست مدیریت شهری، نگاهی انداخته است.

روزنامه همشهری را ورق بزنیم و به روزنامه هفت صبح برسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "دانشجویی که تحریم شد" پرداخته و می‌نویسد؛ چندی پیش چند دانشجوی ایرانی دانشگاه علوم و فناوری نروژ از دانشگاه اخراج شدند.

این در حالی است که حمیده کفاش دانشجوی دکترای مهندسی مواد دانشگاه نروژ سال گذشته به بهانه تحریم از درس خواندن در این دانشگاه محروم شد. از همان زمان کفاش وعده دیگری از این دانشجویان اخراجی و حامیان آن‌ها کمپینی در اعتراض به این حرکت تشکیل دادند، به طوریکه شکایت 9 تن از این دانشجویان اخراجی به ثمر نشسته است و آن‌ها توانستند به تحصیلات خود ادامه دهند.

این روزنامه در صفحه‌های پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوع‌های 175 غواص یک دریای سوگ، اندروید در نقش ناجی بلک بری، تصاویر موجود ناشناخته در غار علیصدر ، و کدام خودروساز به مشتری‌هایش وفادار تر است، اشاره می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار